jag tycker inte om sådana spel. så är det till ocarina of time också=(
A Link to The Past
så e de ju i nästan alla zeldaspel
Behöver mer hjälp på Blind
Thieve's Town när man ska spränga golvet, blir tokig hur gör jag??? Kommer ju inte åt att spränga det!! Även hur man kommer till palats 6. Tack!
Du måste stå intill staketet, lägga ner en bomb, trycka snabbt igen för att plocka upp den och kasta den uppåt (norr).
har för mig att nr 6 är Misärens Myr (samma plats som öknen fast i Dark World)
Skaffa flöjten och ankan, res till Light World, använd ankan för att ta dig till avsatsen nedanför öknen, lyft stenen längst åt höger, kliv i portalen, gå till ingången till grottan, använd medaljongen som finns avbildad i marken, gå in.
japp det låter krångligt men det är bus enkelt!!!
Ja det var inte så svårt, trodde inte man kunde kasta bomber:) men en liten fråga till vart hittar jag flöjten och ankan då??
Flöjten:
Gå till Dark World, till cirkeln av träd där en grabb satt och spelade flöjt i Light World. Snacka med killen på stubben så får du en spade. Res till Light World och gräv nånstans i nordväst i området så hitar du en flöjt.
Ankan:
Gå till byn Kakariko, till vindflöjeln i mitten och spela för den så kommer en anka ut ur den.
Använd flöjten i Light World när du vill komma till vissa ställen, ankan flyger dig till ett antal olika.
nej det är nordvästra hörnet
Nånstans i nordväst brukar va tillräckligt för att man ska fatta att man ska gräva där nånstans.
Är det sant om man heter Zelda på SNES versionen och klarar spelet så händer nåt?
Detta är ett roligt spel!
det är ett mycket roligt spel.
Brukar du spela det?
jag spelade det mycket förut
Jag undrar vad man ska göra med fisken som hoppar runt när man hade gjort nånting med vattnet som ligger i söder på kartan.
Du kan göra två saker:
Lyft upp fisken, precis som du lyfter upp buskar och stenar, och bär den antingen:
1. till vattnet strax norrut och släng i den i det djupa så ger den dig rupees som tack
2. till Kakariko och byt den med killen som säljer flaskor mot en flaska.
Det finns jubara 4 flaskor
:blink: Hjälp... Hur ska man göra för att komma in i den näst sista bossen i den mörka världen? HJÄLP!!! /// Nanna
Grottan? Menar du den sista grottan där du skaffar de där kristallerna eller den sista grottan innan du möter riktiga Ganon?
Om du menar Turtle Rock (sköldpaddsklippan):
Skaffa den medaljong som finns på toppen av klippan, ta dig dit i Light World och slå ner pålarna från höger så det kommer upp en varpplatta, kliv i den, ställ dig på bilden av medaljongen, använd den så öppnas munnen.
Om du menar Ganon´s Tower:
Skaffa alla kristaller så är det inget problem.
vad är det första man ska göra när man kommer till "dark world"?