💬
Logga in
Fuska.se

Ett Konstigt Spel

21 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

har hört om ett ganska knäppt spel på tv eller nåt.

vet ej vad det hette men det var gartis att spela och ladda ner och man kunde köpa saker i spelet, t.ex. vapen, som man fick tillgång till i spelet. konstigt? inte det minsta? MEN det konstiga och knäppa var att man betalade med riktiga pengar som drogs direkt från ditt konto. nån som vet vad det heter och vad tycker ni om det?

28 Mar 2005
Nivå 0 · Nykomling

jag har hört om det de är helt sjukt du kan få räkningar på 16 tusen på 1 match

Dem lurar bara av en pengar! <_<

Nivå 0 · Nykomling

Det enda jag har hört om något sånt är betalCS. Lira CounterStrike och få 100spänn per kill och -100spänn när du dör.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #5

kim:

ja, ungefär så

jokinen:

nej, det var nåt annat spel.

ingen som vet vad det hette?

29 Mar 2005
Nivå 0 · Nykomling

jag tror det hette Cyberspace man skapar en gubbe som man spelar med.

t.ex om man jobbar som mäklare så tjänar man 3000 riktiga kr på varje sålt hus.

Men jag är lite mistänksam man koplar ju spelet till sitt konto på banken. Så dem kan ju sno alla pengar.

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #7

hmm..kanske....

men jag tror inte du kunde tjäna nåt, inte så mycket, men köpa saker i spelet för riktiga pengar.. men jag kan ha fel.

31 Mar 2005

Det låter ju helt sjukt. Ett spel där man måste betala på riktigt :blink: :blink:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #9

jups... eller ja kanske inte riktigt men om du vill köpa t.ex. ett vapen kostar det riktiga pengar och då menar jag inte 10 kr med mobilen!

Undrar hur mycke?

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #11

eftersom att jag inte vet vad det heter kan jag inte ta reda på det... men jag tror att det kostar hundratals eller tusentals kronor för vissa saker.

:blink:

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #13

jag tror att jag vet vad det heter nu, googlade runt lite...

Project Entropia tror jag det hette, men det finns säkert flera spel som liknar det.

i PE är 10 spelpengar en dollar. men jag har ingen aning om vad det kostar. har bara sniffat upp lite info... men jag tror inte det kostar så mycket som jag skrev i förra inlägget, men några hundra kanske. man går in på deras sida och väljer att överföra pengar från sitt konto till sin användare...

läs mer: www.project-entropia.com

Nivå 0 · Nykomling

MYCKET konstigt spel...

Skulle inte vilja spela det!!!

Har ni hört talas om Habbohotel :visslar:

Samma sak eller hur?

Nivå 0 · Nykomling

Nej, det är verkligen inte samma sak!

I habbohotell så behöver man inte ansluta sitt kreditkort och grejja! Och det kostar inte 100 spänn att spela det!

Vist, lite likheter är det...

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #17

*f*n, varför ska alla hinna före mig att posta idag!?*

mujo:

nja, men nu sa jag faktiskt att jag inte menar 10kr med mobilen när jag säger att det kostar pengar... men visst, vissa likheter finns det ju.

Senast ändrad:

3 Apr 2005
Nivå 0 · Nykomling

vill bara säga att det bästa vapnet kostar 150 000 kr

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #19

doh! :blink:

Nivå 0 · Nykomling

PE är inte kopplat till ens kreditkort, det var inte så förut iaf.. Desstom är det kul och bra.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in