💬
Logga in
Fuska.se

Big Bang!

628 svar · startad

↗ till inlägget

det finns inga gudar för vikingarna trodde på oden,tor ,freja och många fler sen börja vi tro på kristendomen så vad hände med dom gudarna då

gick dom o las sig eller

EVOLUTION

Det är ju dom som tror på dom fortfarande kanske eller?

Det låter inte vettigt att en gubbe har skappat jorden. Om han kan skapa en hel värld, kan han då inte skapa mera? Eller har han dött?

Gud finns inte för ingen har sett han.

har nån sett big bang?

↗ till inlägget

har nån sett big bang?

Nej. men det låter mer troligt att det har hänt än att Gud skapade världen.

Egentligen kanske inget av dom har hänt.

Jorden kanske alltid har funnits.

Nej, Gud har skapat jorden, tror du inte på det bestämer du, Big Bang kan inte bara ha kommit, ni säger att det var någon kemisk process, ganska komplicerat för att något sådant har hänt...så som jag har sagt sjuttiofem gånger tidigare...

Senast ändrad:

Gud har skapat jorden , inget wierd big bang.

Och tron på Gud är lättare att förstå än vad den Vetenskapliga Teorin är?

Något overkligt att en person vilket sägs vara kallad Gud skapa människan och alla andra djuren. Och det låter heller inte särskilt logiskt det heller ska du veta.

Och vetenskapen låter inte troligt för mig, som tror på religonen då.

Alltså, kan ni inte förklara lite mer detaljerat om så kallade "Big Bang"..?

14 Feb 2006
Moderator Moderator
↗ till inlägget

Och tron på Gud är lättare att förstå än vad den Vetenskapliga Teorin är?

Något overkligt att en person vilket sägs vara kallad Gud skapa människan och alla andra djuren. Och det låter heller inte särskilt logiskt det heller ska du veta.

Jo, det gör det..... <_<

Big Bang = Big Bluff

9 Mar 2006

Svårt att veta egentligen. Inget riktigt bevis har kommit från någon av sidorna, dock tror jag själv mer på vetenskapen.

↗ till inlägget

har nån sett big bang?

Jag har.

Nej seriöst. Är det ingen här som har hört talas om strängteorin?

10 Mar 2006

Jo, det har jag. Minns dock inte vad den handlade om :P Nåt om att kvantfysiken och den "Vanliga" världen sammanbinds av strängarna, och att de skulle få gravitationen att passa in bland de andra krafterna.

Och här träder kvant fysikern guggo in i leken.

Strängteorin försöker beskriva materiens allra minsta byggstenar. De byggstenarna inom strängteorin är endimensionella, dvs. de har en rumslig utsträckning till skillnad från tidigare fysiskaliska modeller som baserades på punktlika (noll-dimensionella) partiklar. Genom att använda denna modell kan fysiker undvika vissa problem som annars uppkommer. Djupare studier av strängteorier har visat att strängteorier beskriver inte bara strängar utan också andra objekt, både punktlika objekt och objekt med högre dimensionalitet, så kallade bran. Som kommer att framgå nedan har strängteori ännu inte fått experimentell bekräftelse.

Huvudproblemet med strängteorin är att universum inte alls har de väntade fyra dimensionerna – tre i rummet och en tidsaxel – utan 10 eller 11. Mer exakt har bosoniska strängteorier 26 dimensioner, medan supersträngar och M-teorier visar sig innehålla 10 eller 11 dimensioner.

Dvs. Strängteorin funkar bara på pappret (än så länge)

Edit: Gud vilken diskusionsdödare det där blev då

Senast ändrad:

12 Mar 2006

Big Bang är mest troligt som det är nu.

Xade: Gud kan inte alltid ha funnits.

Senast ändrad:

22 Mar 2006

Nä, det är varken praktiskt eller teoretiskt möjligt.

↗ till inlägget

Big Bang är mest troligt som det är nu.

Xade: Gud kan inte alltid ha funnits.

Gud har alltid funnits!

Ni tror ju på vetenskapen, så det är ju självklart att ni inte tror på att Gud finns samtidigt som jag inte tror på Big Bang !

Jag känner en präst som tror på big bang....

Det ÄR omöjligt att någonting kan ha existerat hela tiden. Det går bara inte. Jag tror visserligen på Big Bang, fast jag antar att de argument jag har för det är lika ologiska som de ni har för att bevisa att det finns en gud.

Fusion o:co. håll er till tråden ;)?

27 Mar 2006

Ja jag tror på Big bang..

men vad var det innan big bang när inte gud finns enligt er?

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in