:shock: på ruby ska det finnas en ö som heter
på ruby
Ja, det finns det.
Du måste åka dit genom att ha rätt Id: nummer, och det ändras varje dag. Prata med en kille i den där flott-ön som flyter på vatten, en gammal gubbe i ett hus som tittar ut genom ett fönster så säger han om han kan se den eller inte. Kan ha se den kan du komma dit, annars inte! ;)
när jag fick rätt fick jag bara pp up det var på tredje plats måste man komma på första plats :new_silly:
Det är ungefär som Cyndacuil sa bara att man ska ha rätt id nummer på pokemonen! Det är därför man ska fånga så många pokemon som möjligt så man kan komma till Mirage Island! Det skulle ju var jätte bra om man hade alla pokemon! Då skulle man komma dit varje dag!
vet ej men jag skulle säga om jag viste
Hm, det spelar ingen roll hur många pokémon man
fångar, alla får samma ID nummer, vill man ha
olika så får man byta pokémon med en kompis.
Hm, det spelar ingen roll hur många pokémon manfångar, alla får samma ID nummer, vill man ha
Menar du att alla har olika ID-nummer? Men då har ju jag fångat Pokemon i onödan men är du egentligen helt säker och var har du fått vetat det egentligen?
Hm, det spelar ingen roll hur många pokémon manfångar, alla får samma ID nummer, vill man ha
Menar du att alla har olika ID-nummer? Men då har ju jag fångat Pokemon i onödan men är du egentligen helt säker och var har du fått vetat det egentligen?
Du har ju ett eget ID-nummer på ditt Trainer Card, det är väl antagligen det som kommer på andra men om du byter så får du kompisens ID-nummer på Pkmn:en... ;) (Jag har hört detsamma)
:new_icecream: när man har rätt id numer var är ön svår att hitta då. kan ni je mej en beskrivinig på vägen då
kungen
Du har ju ett eget ID-nummer på ditt Trainer Card, det är väl antagligen det som kommer på andra men om du byter så får du kompisens ID-nummer på Pkmn:en... ;) (Jag har hört detsamma)
det är så på silver/gold/crystal.
INTE på ruby/sapphire
:new_icecream: när man har rätt id numer var är ön svår att hitta då. kan ni je mej en beskrivinig på vägen då
kungen
det är en chans på 40 000 att du får rätt ID.
man måste ha en SK MIF-pokemon för att komma dit (det har INGET attt göra med det där i Lilycove city)
Hejsan!
hur får man surf och var e gymmet efter hon flammery lr nåt...
snälla svara!
man måste ha en SK MIF-pokemon för att komma dit (det har INGET attt göra med det där i Lilycove city)
Nej men kan du beskriva vägen istället för att tjafsa.
håller med. jag fick facktis rätt id nummer men jag hitta inte ön så skriv vägen om någon kan det :new_321:
kungen
Det har inget med ID-nr att göra. Man måste hitta en s.k. Mirage Island friendly pokemon (MIF-pokemon) och det är lite som en shiny pokemon (pokemon med annorlunda färg) fast man vet inte om pokemonen är en MIF-pokemon. Men har man en ska man ta den till gubben som står i huset längst till höger i pacifidlog. Om det är rätt säger han att han ser mirage island. Nu finns mirage island en bit öster om pacifidlog. Men det enda som finns på ön är ett bär och massa wynaut.
det där bäret gör det överlägset starkaste pockeblocket i spelet!!!
Bara tjejpokemon kan vara MIF........
Av det bäret blir det ett guld pokeblock.
det där bäret kan den uppliva pokeom :x
vart får man tag på en sån där MIF-pokemon då?