💬
Logga in
Fuska.se

Kloning

26 svar · startad

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #1

tycker ni kloning är bra eller dåligt, sjävl så tycker jag det är bra

Nivå 11 · Veteranfuskare

Utveckling måste framåt. När man väl har möjligthet till det, varför inte utnyttja det ?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Det är väll bra

Nivå 7 · Fuskare

Nja, jag vet inte riktigt. Visst, vissa saker är bra, men jag skulle inte vilja ha en kloning av mig själv t.ex.

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #5

kloner, finns överallt, enäggstvilligar tex

Nivå 10 · Veteranfuskare

Man kan klona sitt dju om det dör, då har man kvar den

Nivå 7 · Fuskare

Det skulle nog ge en hel del problem som sagt. Andra exempel skulle vara överpopulation och jag skulle inte vilja vara en klon ^^.

Om kyrkan motsätter sig kloningen är kloning en bra sak.

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #9

som sagt, enäggs tvillingar är kloner, skulle du inte vilja vara enäggstvilling heller ? kloner föds på vanligt sätt och växer upp.... de är inte kopior av orginalet....

19 Apr 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi

Praktiskt? Ja, visst...

Etiskt? Tveksamt.. ;S

Nivå 4 · Lärling

ja, i hjälpande syfte, nej eftersom det kommer balla ur och bli "star wars" av hela skiten, istället för "vanliga" så kommer det vara en super människa som man klonat fram som kommer kriga..

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #12

i nu läget kan man inte klona super soldater..... och inte om 50 år helle, kloner är bara orginalets yngre tvilling

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #13

blev visst bubbel inlägg.... sorry

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Inläggskåta Guggo.

Om man kan klona för att få fram supersoldater så ska man självklart ägna sig åt det, alla behöver vi krigare, och de mesar som inte gör lumpen, får istället ersättas av konstgjorda soldater. f*n vad smart.. =P, å andra sidan är det väl som Guggo säger, att vi inte är sålångt i utvecklingen ännu. Faktiskt.

20 Apr 2005
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

som sagt, enäggs tvillingar är kloner, skulle du inte vilja vara enäggstvilling heller ? kloner föds på vanligt sätt och växer upp.... de är inte kopior av orginalet....

Nej jag skulle inte vilja vara enäggstvilling, men det är inte samma sak. Enäggstvillingar påverkas av miljön och har olika talanger vilket man inte håller sig undan om man klonas.

Militären borde inte finnas! Den orsakar bara utgifter. Om man ska klona så får det ALDRIG bli några supersoldater.

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #17

om man klondade super soldater så kan det ju räcka med 10st.... billigt o bra......

kloner på värkas också av miljön.... de är inte kopior av orginalet för att allt dna finns inte i cellkärnan utan lite finns i ribosomerna.....

kloning for dummies:

1.Ta en cell (med kärna; röda blodkroppar och andra kärn-lösa celler duger inte) från personen du vill klona och placera i ett provrör med standard näringslösning. Odla fram en cell-koloni i 5 dagar.

2.Ge bara cellerna 5% av den mängd näring de normalt använder; detta kommer att få dem att gå in i ett vilo-tillstånd.

3.Ta en (obefruktad) äggcell från en kvinna och avlägsna DNAt från kärnan.

4.Placera en vilande cell brevid äggcellen och ge båda en liten elstöt så att de smälter samman.

5.Vänta och se om den nya cellen börjar dela sig; när det har blivit 8 eller 16 celler flytta in dem i (surrogat)mammans livmoder.

6.Vänta nio månader.

7. Nu har du gjort din första klon, sjung och var glad

Nivå 7 · Fuskare

Men suck, jaja det är inte samma sak med enäggstvillingar. En klon är liksom jag, det är inte en enäggstvilling...

Nivå 12 · Mästerfuskare
Trådstartare #19

men suck, det är samma sak..... en klon är inte du en klon är din yngre tvilling, ni ser inte exakt lika ut (finns klonade möss som har olika pälsfärg) ni kan mycket väl ha olika talanger...... likheterna är : till viss mån utseende, ni kan som vissa tvillingar veta ungefär vad den andre tycker..... kloner är människor, bara att man tog färdigt DNA och la in i ägget, istället för att låta det bilda eget....

21 Apr 2005
Nivå 15 · Mästerfuskare Moderator Moderator

TOTALT IDIOTISKT!!!

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in