Hoppa till innehåll

512 Mb Grafikkort !


nOfear
 Dela

Rekommendera inlägg

Hörde i bf2 forumet att Nividia Har skapat ett nytt grafikkort med 512 Mb kommer inte ihåg namnet och att ATI radeon håller på med sin Radeon 92TP eller nåt sånt kommer jag ihåg fannnn jag ska kvickt byta från min värdelösa grafikkort RADEON 9200 128 till den nya nividia

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ATI mer eller mindre som började med sin teknik på 512 mb korten sedan har nvidia apat efter........ och det var ett bra tag sedan som ATI hade 512 mb kortet färdigt men när det släpps kan ju dröja ett tag till....

 

En vän till mig har ett grafikkort på 1024mb frn Radeon(eller vad de heter). Han har haft det i ett halvår tror jag. Hade för mig att han hade ett på 512mb sist jag frågade men han sa nyss att det var på 1024mb och jag litar på honom.

 

Det betyder att dessa 512mb grafikkorten inte är så nya längre ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

fast 1024 mb kommer nog få jobba om typ 5-6 år

 

Det är möjligt att det blir så men det är bra att vara förberedd ;)

 

Många spel idag kan nog komma upp i att kräva ca 256mb om man kör på högsta grafiken om inte ännu högre. Utvecklingen går fort nu så snart behövs nog 1024mb korten för att kunna ha högsta grafiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om 5-6 år är våra grafikkort skräp.

För 5-6 år sedan var man glad om man hade ett sprillans nytt grafikkort som hade 6 mb minne.

Dessutom bestämmer inte minnet hur bra ett grafikkort är. Lika lite bestämmer minnet hur bra en dator är.

 

Om två år kommer minnena att vara mer än dubbelt så snabba. Ingen vill då ha ett gamalt skit kort med 512 mb slöa minnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...