enligt någon studie är 14% av alla killar och 11% av alla tjejer överviktiga. men är det verkligen så? jag började fundera när jag var på hälsoundersökning för någon vecka sedan. jag vägde typ ett kilo eller nåt mer än medel. men jag var även ganska mycket längre än medel så sjuksyster sa att jag var helt normal. fast sen kom jag att tänka på att jag förmodligen blir med i statistiken... trots att jag var helt normal... är studierna om övervikt överdrivna eller?
Övervikt Bland Unga
De är inte överdrivna.. jag är inte tjej så jag har ingenting att säga om det där.. men övervikten ökar i sverige bland unga, jag skyller på billiga dvder och ännu billigare godis
jag ser mer övervitkiga tjejer än killar :/ föresten e det deras fel så w/e
Det finns många överviktiga småungar. Som jag ser det så är det föräldrarnas fel. Det är dem som måste införa någon sorts matvana hos barnen. Borde räcka med å dela ut litte info till föräldrarna för att stoppa ökningen av överviktiga barn.
min lilla syster en av dom överviktiga....hon e 9 år och väger 50 kg not (!!!!!!!!!!!!!!!!!) Hon gömmer f*n mat i badrummet......hon käkar makrill överallt och hon bölar om hon missar bolibompa ! (!!!!!!!!!!!) Hon e en pest! (själv ha man ju handbolls träning 3 gånger i veckan xD)
Jag tror inte det är alltför överdrivet. Menar du i världen eller? Dålig matvana finns det överallt iallafall. Har sett på Jamie olivers skolmat dom senaste veckorna och det är hemskt! Dom kan inte skilja på rabarber och potatisar! Det bjuds bara på skräpmat i england. Klart att det finns många överviktiga om dom är fullt så många vet jag ej.
Jga e lite övervikt...
155 cm och väger 50 kg...
Måste nog börja äta lite nyttigare, istället för den vanliga pastan som simmar i ketchupen...
jag är lite överviktig <_< 55 kilo och 160 cm lång
165cm lång väger 63 kg..... dock har jag ett normalt BMI ;)
Jag har ett för lågt BMI.
165 cm lång
50 kg
= 18,4 BMI= underviktig
Hur räknar man ut BMI?
Det fanns en hemsida.. Kolla tråden om ätstörnings sjukdomen. (anorexia nåt)
Är ca. 160 cm och väger 40 kilo, vilket är väldigt normalt. ;)
↗ till inläggetJag är 153 cm och 40 kg och är undervikt.Det fanns en hemsida.. Kolla tråden om ätstörnings sjukdomen. (anorexia nåt)
Är ca. 160 cm och väger 40 kilo, vilket är väldigt normalt. ;)
Hur är du normalvikt?
Yoto edt är för lite vikt, jag är lite mer än 170cm och väger 60, det är också för lite :(
Men jag tycker nästan att jag är tjock, så BMI måste ju inte alltid stämme <_<
asså bmi stämmer typ inte.... en gång när jag gjorde det hade jag extrem svår fetma(>_>) och sen prövade jag igen och fick svår undervikt.... och nej jag hade inte bantat >_>
Vilken hemsida kollar man om man är övervikt eller undervikt <.<
vet inte riktigt, men det står i en annan tråd
jag lider av övervikt om man räknar med "normal" vikt, men sen så är jag längre än normalt så då blir det i procent normalt. men min lilla syrra, fyfan... tror man ser bätre på kvinnor eftersom dom oftast har tajtare kläder och så bryr man sig inte om att en kille är fet
↗ till inläggetförst läste jag i tidningn och jämförde där.. sen räknade typ mellanmjölk ut på mig förutVilken hemsida kollar man om man är övervikt eller undervikt <.<