Hoppa till innehåll

Tvspel Spelar Vi För Mycket ?


Vigge_as_long
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 282
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst The heroin

Spelar man ett spel glömmer man allt.

"Jaja, den där ska jag göra sen..." men det hinner bli sent på kvällen innan man kom på att man skulle göra det.

Varje dag kollar jag i tidningen om Tv-program och antecknar i min hjärna att jag ska se den och den.

Sätter sen mig vid teven och spelar över hela programmen/filmerna.

När jag lägger mig och reflekerar vad som hänt idag kom jag ihåg att jag ju skulle se på teven, inte spela med teven...

 

Det är olika perioder, ibland spelar man noll i veckor, till och med månader, innan man spelar flera timmar varje dag och ännu fler på helger.

Det senare händer oftast när jag fått nytt spel eller tagit reda på hur man kommer vidare i ett spel som man inte klarat och tröttnat på.

 

Jaa, jag kan alltså inte uttala mig precis hur länge jag sitter vid teven genomsnitt (i vad? På ett år? Under hela skollivet?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Försöker hinna med lite Xbox till helgen, blir inte så. Samma förbaskade filmtittande varje helg, eller så fastnar jag framför intressanta konversationer på MSN, mIRC, ICQ, Skype~... Jobbigt. Nu spelar jag ganska mkt strategispel på dator dock. Dom gamla hederliga. Warcraft 2, Age Of Empires 1-2, Settlers. Hela bunten. Tacka vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Ju mer man spelar, (och om man kommer bra vidare) desto mer vill man spela tills man mår illa och har huvudvärk.

Har haft vissa TV-speldagar, där man bara sittat och spelat med enstaka avbrott för måltider och toalettbesök.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har än "kompis" i min klass som praktist taget bara spelar tv spel och data alltså från han kommer hem från skolan till klockan 10 på kvällen ! På hälgerna spelar han 24 timmar dygnet (nästan) det här är resultatet av hans spelande.... (han är alltså äkta beroende)

 

 

 

Det bra:

Han skriver snabbare än blixten på datan

Han har lärt sig rätt bra Engelska

Han kan hjälpa andra bra med datorer

 

Det dåliga:

Han stinker för att duschar typ alldrig bara sitter och spelar

Han orkar inte ens jogga 1 km i lågt tempo

Han får inte så mycket kompisar får alla tycker han e en stor "nörd"

Han bara snackar om spel (vilket kan vara jävligt irreterande)

Han tänker typ bara på datan typ skiter i allt annat.....

 

 

//HH

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst The heroin

Ojoj han är verkligen i behov av hjälp.

 

Förresten den där med att han inte ens orkar springa 1 km, jag känner jättemånga som inte heller gör det men som inte sitter och spelar så mycket. De bara sportar "andra sorter" sport än joggning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...