mightythor Skrivet 19 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2005 Hej! Nagon som vet om Giana Sisters finns som 8-bits-spel? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Voice_of_god Skrivet 20 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2005 Som 8-bits spel ja, men inte som Nintendo spel Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MoJJi Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 Nej, det finns till Commodore 64 Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basse Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 Det fins tror det eller ej. Men det är jävligt svårt att få tag på. för spelet är pirat kopierat. Det släpptes aldrig på marknaden. Det fins flera svåra spel till Nintendo 8-bit som gjordes av sam företag (om man nu ska kalla det för företag) som tex: Super Mari Bros 4 Zelda 3 och Zelda vs Mario. Jag vet ju så klart att super Mario bros 3 (super Mari World heter det i svergie) och zleda 3 släptes senare till Super Nintendo.. Men dom fins även också till Nintendo 8-bit. Även Giana Sisters fins.. och hur vet jag det? Jo jag äger ett ex av Giana Sisters till Nintendo 8-bit... Men jag tror knappats att du får tag på dom spelen på Tradera :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basse Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 eller spelet fins på marknaden.. typ den svarta marknaden eller vad man nu ska kalla den :) :cool: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
frezy_man Skrivet 31 Maj 2005 Rapport Dela Skrivet 31 Maj 2005 (redigerat) har du the great giana sisters till Nintendo?...ok, a "svarta marknaden" möjligtvis...Snarare ett riktigt pirat bygge. Det går att köra liknande "Roms" på Nintendo 8 - bit om det är det du menar eller har du Box och allt? Ser det ut precis som en Nintendo kasset och passar den i ett vanligt NES? spelet fick ju i allafall bara säljas till Commendore några veckor här i Sverige innan det förbjöds, hehe...Dock aldrig spelat det. "Super mario bros 3" heter Super Mario bros 3 även här i Sverige. Det är "Super mario World" som man kan kalla super mario 4 Precis som "Zelda - A link to the past" kallas Zelda 3... Sedan finns det ju många parodier och "B" gjorda spel som t ex. "Mega Gay" och tror det är "Mega man 3 - Bad hair day" mm ... Dessa går faktiskt att spela på Vilken Nintendo konsoll som hellst, bara man har rätt hårdvara ;) Redigerat 31 Maj 2005 av frezy_man Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Basse Skrivet 2 Juni 2005 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2005 har du the great giana sisters till Nintendo?...ok, a "svarta marknaden" möjligtvis...Snarare ett riktigt pirat bygge. Det går att köra liknande "Roms" på Nintendo 8 - bit om det är det du menar eller har du Box och allt? Ser det ut precis som en Nintendo kasset och passar den i ett vanligt NES? spelet fick ju i allafall bara säljas till Commendore några veckor här i Sverige innan det förbjöds, hehe...Dock aldrig spelat det. "Super mario bros 3" heter Super Mario bros 3 även här i Sverige. Det är "Super mario World" som man kan kalla super mario 4 Precis som "Zelda - A link to the past" kallas Zelda 3... Sedan finns det ju många parodier och "B" gjorda spel som t ex. "Mega Gay" och tror det är "Mega man 3 - Bad hair day" mm ... Dessa går faktiskt att spela på Vilken Nintendo konsoll som hellst, bara man har rätt hårdvara ;) Nej jag har inte the great giana till Nes... men jag vet att det fins. "Jag menar Super Mari Bros 4", jag skrev fel. Super Mari Bros 4 och Zelda 3 fins till nes. Nintendo gjorde egna variationerna till Snes (dom ricktiga). Men dom första variationerna kom till Nes av ett Priat företag, För att kuna spela dom måste man ha en speciel adapter som klarar av spelen. Jag vet inte om man kan använda en pal konsol och sätta in en adapter (så att man kan spela japanska spel i). Om man säter i en adapter så att man kan spela japanska spel och sedan säter i den adaptern så att man kan spela dom pirat kopierade kasseterna från det företaget. så kanske man kan spela dom spelen på en pal konsol (förstår ni) Kasseterna som det pirat företaget använde (eller gjorde) var mycket lägre än dom japanska orginal kasseterna var, dom var också MYCKET bredare. det var därför adptern behövdes. Jag vet så klart också att det fans andra företag som gjorde pirat kopierade spel som man inte behövde någon adapter till för att kuna spela spelen. ÄR DET NÅGOT MER DU/NU UNDRA? B) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg