Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

åhh ni e så dumma man hittar nosepass genom att ta sönder stenar som finns i gråttan i denfowd town men en du ska satsa på är aron finns i gråttan på donfowd town !!

• Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Skrivet

Jag tycker du ska satsa på Abra för det finns inte så många psychciska pokemon :cool: Och ska du också satsa på Skitty för den kan så bra attacker. :cool:

Skrivet (redigerat)

Okej, men hur får man Alakazam ra? Antar att det är rätt långt fram i spelet eller?

Sen vill jag ha svar på en fråga jag ställde innan här, det är det här med exp. points, varför behöver olika pokemon olika mycket exp. points för att gå upp en level? T.ex. att Nincada behöver väldigt mycket mer exp. points för att få level 12 än Abra för att få level 12.

Jag har nu t.ex. Kadabra level 18 och Nincada level 13 men dom har ändå lika mycket exp. points.

Varför är det så här? Borde jag ta bort Nincada för en annan pokemon som inte behöver lika mycket exp. points för att gå upp i level?

Redigerat av kamicaze
Gäst Wish_Maker
Skrivet

dom kanske är olika bra!... Den i lvl 13 kanske är bättre än den i lvl 18..

Och alakazam får du om du har Kadabra sen linkar du Kadabra med linkkabel och då medans den linkas så utvecklas den.

Skrivet

Ja, så kan det vara.

För som jag sa innan så suger Abra.

Och din Abra har ju precis utvecklats till en Kadabra.

Jag kom ihåg att på ett av mina spel så hade jag en Charizard i lvl 70 och en Zapdos i lvl 64 men Zapdos

hade bättre exp. points. Så det kan ligga nåt i det som

Wish_Maker sa!

Skrivet (redigerat)

dom kanske är olika bra!... Den i lvl 13 kanske är bättre än den i lvl 18..

Hmm...jag vet inte, eftersom Nincada inte har någon chans knappt mot dom andra jag möter just nu och kadabra tar dom hyffsat lätt. Det kan säkert vara så men jag tycker det värkar som att det är bättre att ha en höglevlad pokemon med lite exp. än en med låg level och mycket exp. points. Den får ju även snabbare upp sina stats (snabbhet, attack, liv m.m) + att den oftare får nya attacker också....

Redigerat av kamicaze
Skrivet

Men egentligen är väl exp. points såna poäng

som man går upp level i !?

Jaaa.....:huh: eller det är ju vilken level och tydligen vilken pokemon som bestämmer hur mycket exp. points man behöver för att gå upp i level...är inte säker på vad du menar :P

Jag tycker i alla fall det känns fel att det är så stor skillnad på hur mycket mer exp. points man behöver för att komma upp till en speciell level emot någon annan pokemon eftersom den med högst level ändå blir bättre än den som kanske har mer exp. points...

• Skapa ny...