💬
Logga in
Fuska.se

Finns Det Nåt Sätt Att Tömma En Bränd Cd?

12 svar · startad

Okej, jag har en cd där jag bränt ner några av mina egna spel som jag gjort, nu vill jag kunna tömma den cd`n så att jag kan bränna ner några av mina nya spel istället.

Finns det nåt program för det eller så?

Nivå 4 · Lärling

ja, nero burning rom, fast då måste cd skivan vara av CD-RW vanliga cd skivor som man bränner är CD-R

ok, finns det nåt program att tömma CD-R? (jag tror att min skiva är CD-rw men för säkerhets skull)

Du kan inte tömma CD-R om du inte bränner på ett spec sätt.. Om du har en RW så är det bara att trycka in skivan i datorn och radera filerna i den.

okej, men cd-r då?

↗ till inlägget

Du kan inte tömma CD-R om du inte bränner på ett spec sätt..

6 Jun 2005

Det finns ett sätt, jag läste det i nån dator tidning.

Kommer bara inte ihåg.

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Du kan aldrig tömma en CD-R men du kan bränna vidare på en ifall du bränner i "multisession". Det speciella är då att du inte får avsluta skivan i din bränning, dvs du får inte bränna in "lead out" för då kan du inte fortsätta att bränna på den nån annan gång.

Nivå 9 · Veteranfuskare

en gång har jag faktiskt lyckats formattera en vanlig cd-r till en cd-rw, fast det var innan jag hade brännt ngt på den. sedan funkade den som en cd-rw fast bara i brännaren ingen annanstans...

11 Jun 2005
Nivå 7 · Fuskare

Om det nu är så att det skulle funka så kan det inte bli så bra kvalitet på skivan om man gör om den till cd-rw.

Nivå 9 · Veteranfuskare

det funkar men som sagt det går segt och bara i brännaren

12 Jun 2005

Hur formaterar man en CD-R till CD-RW eller bara formatera en CD-R.

Nivå 9 · Veteranfuskare

vet faktiskt inte... nemen seriöst vet inte riktigt hur jag gjorde. fast jag tror det gick till såhär;

jag skulle formattera en cdrw med roxio easy creators formatteringsverktyg.

jag trodde att en cdrw satt in men det var en vanlig cd. jag formatterade som vanligt och när jag tog ut cd:n så såg jag att det var en vanlig cd och inte en cdrw.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in