💬
Logga in
Fuska.se

Öka kB till Avatars...

12 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Jag tycker att Admin ska öka kB till Avatars, för när jag gör mina Avatars så måste de vara antingen i mycket dåligt skick eller mycket små. Höj det till ca 20 kB i stället för 12.

Nivå 0 · Nykomling

du borde va glad, förr va de 6 kB å inte 12kB, så sluta gnäll!!!

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #3

Jag gnäller inte, jag tycker bara att 12kB fortfarande är för lite.

Nivå 0 · Nykomling

det tycker inte jag :?

Nivå 0 · Nykomling
Jag tycker att Admin ska öka kB till Avatars, för när jag gör mina Avatars så måste de vara antingen i mycket dåligt skick eller mycket små. Höj det till ca 20 kB i stället för 12.

man får till bra avatars på 12kb, sew bara på min.... dom tar mindre plats om du sparar dom som jpeg

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #6

Om jag hade gjort en egen Avatar, ca 100x100 pixlar stor, så hade den tagit 20kB i JPG/JPEG.

Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin

Spara som gif ustället då...

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #8

Det tar ännu mer då.

Ändrat: Jag provade att göra Avataren i ett annat program och spara den som gif, och det funkade. Tack!

Spara som jpg,så tar det mindre.

25 Oct 2003
Nivå 0 · Nykomling

Jag tror att det tar mer plats på sidan när man får ha mer kb på sina avatar! :o

26 Oct 2003
Nivå 0 · Nykomling

då jag sparade min i jpeg/jpg så tog det 17 kb så jag sparade i gif istället så att den skulle rymmas. Det ända som hände med bilden var att man inte hade kvar de "layer" som fanns. Detta är i photoshop alltså. Bilden blev det inget fel på.

28 Oct 2003
Nivå 0 · Nykomling

Jag tycker också att avatar storleken borde vara runt 30KB för jag tittade innan på avatars från sidor där det tog mer plats en 12kb!!

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #13
Det ända som hände med bilden var att man inte hade kvar de "layer" som fanns. Detta är i photoshop alltså. Bilden blev det inget fel på.

De är bara kvar om man sparar bilden som PSD.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in