Hoppa till innehåll

Converter, Hur Får Man Igång?


 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenare. köpte en converter några japanska och några amerikanska spel till mitt Super nintendo i veckan. Men jag får inte igång skiten. Någon som har något tips om vad jag kan göra för fel. Snälla, säg inte bara att den är trasig. Är tråkigt att nästan ha 10 spel som man inte kan spela

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det ända du ska beöva göra är att trycka i den som ett vanlit spel och sedan trycka spelet i converter. Om det inte fungerar så kan det bero på att det är dam i

converter. Tästa att rengöra den. Eller så kan det bero på att du har 10 ricktiga kanon spel som typ Mario RPG! allså converter klarar inte av spelen!

 

Jag tycker att du ska tästa att rengöra converter, det kan finas dam och skít i den som gör att den inte fungerar! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja f*n. Det är två uttag. HAr inte klurat ut exakt vart det är man sätter i dom olika formaten. Ok. Så t ex. Ntsc ska man sätta i överst?

 

Konvertern är ju ny så det borde inte vara något problem med att man ska rengöra. Har i alla fall skickat den tillbaks till han jag köpte den av. Kanske var det något fel på den. Får se vad han säger. Får väl ett mail när som hellst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag försökte i hur många timmar som hellst :(...skickat tillbaka den. Snubben säger att den fungerar utmärkt. Kan inte fatta alltså. Men tydligen säger han att convertern är väldigt känslig. Får väl ta å rengöra mina redan fräscha spel då.

 

Men ni som har converter...Kör ni erat SNES med scart kabeln eller den gammla hederliga antenn kabeln som även passar i NES:et? Bara undrar...Får convertern på Måndag tror jag och hoppas då jag får igång mina spel..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ingen själv men min kompis har och han har inte köpt nån extra sladd eller nånting utan hans funkar hur bra som helst bara man sätter ett pal version spel på sidan. Är du säker på att din converter kan köra både amerikanska och japanska spel då? den kanske bara kan köra japanska...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...