💬
Logga in
Fuska.se

Är det fel och ladda hem filmer?

21 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

jag undrar om ni tycker att det är fel och ladda hem filmer? :1_ke:

Nivå 3 · Lärling

Nej, om det inte är olagligt.

Nivå 6 · Fuskare

Jag håller med Mikael det är ju inte fel om det inte är olagligt.

Nivå 1 · Novis

Men det är olagligt!

Nivå 3 · Lärling

Nej, inte att ladda ner, utan att sälja filmerna man laddat ner.

Nivå 4 · Lärling
Men det är olagligt!

nej det är inte olagligt att ladda hem filmer

Nepp, inget fel som sagt var om det inte är olagligt att ladda ner dem, på KaZaA så är det lagligt.

Nivå 4 · Lärling
Men det är olagligt!

Det är tillåtet att laddda hem saker, men bara för eget bruk man får inte sälja de man laddat hem!!!

Nivå 5 · Fuskare

min kompis laddar alltid ner filmer

Nivå 4 · Lärling

Jag har miljontals med filmer

Nivå 4 · Lärling

Jag tror inte att det är olagligt iallfall

Nivå 2 · Novis

Att ladda ner filmer kan vara både Olagligt och Lagligt.. det beror mycket påvem som har upphvsrätten till filmerna ni laddar hem och om han/hon tillåter att folk eller du laddar hem filmen.. Tillexempel Sagan Om Konungens återkomst får man inte ladda ner.. den har dom Upphovsrätt till.. Det finns miljontals filmer som är olagliga att ladda hem.. Men som ni nämde så är en del filmer tillåtna men endast i privat bruk!

Nivå 10 · Veteranfuskare Bambi
jag undrar om ni tycker att det är fel och ladda hem filmer? :1_ke:

mer lr mindre...beror på

Nivå 4 · Lärling

Det är fel pga att det det är olagligt... men det struntar jag i. :lol:

Nivå 1 · Novis

Man tjänar ju definitivt pengar på att ladda ner filmer, men det är ju ändå fel för då förlorar filmbolagen pengar och har inte lika mkt att använda till nästa film. Man får ju också tänka på att det kanske inte är olagligt att ladda hem vissa filmer, men att ge ut dom kan vara olagligt, så på en del fildelningsprogram där man delar ut sina filer får man tänka på att man kanske delar ut nåt olagligt.

9 Jan 2004

det är väll bra.men det måste vara olaglit.lr alla säger ju det.men filmer man redan har får amn väll ta och ladda ner.sånna ,an har köpt och sånt

Nivå 4 · Lärling

Om man läser PC För Alla står det i nr 3 2003 sida 20. Där är det en rubrik som säjer "Nästa år blir MP3 olaglit" och "Det blir alltså straffbart att använda ett program som gör en kopia", det svarar ju allt.

Nivå 2 · Novis

vi har typ laddat ner 100filmer fast min pappa är polis

Nivå 4 · Lärling

OK tror att allt är så här om man kollar på alla inlägg:

att iår så får man ladda hem filmer och sånt för privat bruk, men inte skicka vidare fast nästa år så får mn inte ladda hem MP3 låtar om jag har förståt det hela rätt?

Nivå 4 · Lärling
OK tror att allt är så här om man kollar på alla inlägg:

att iår så får man ladda hem filmer och sånt för privat bruk, men inte skicka vidare fast nästa år så får mn inte ladda hem MP3 låtar om jag har förståt det hela rätt?

Jag tror att du fattat det rätt. Men man vill ju inte presic betala för låtarna man laddar ner om man har en Mp3 :roll:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in