💬
Logga in
Fuska.se

Användarnamn Som Reklam

5 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

http://forum.fuska.se/index.php?showuser=30260

Ville bara höra mig för om reklamreglerna gäller även för när användare har reklam i sitt användarnamn. Hittar inga regler som behandlar användarnamn, kanske vore en idé...?

Och sen...

borttaget, tack # 21. Jag är trött, har varit på Ullared hela dagen...

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

§2.5 - Bilden får inte bryta mot några regler, lagar

Ganska tydligt tycker jag.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin

lika så namn, namnet bytt ;P

18 Aug 2005
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Ragnarök klagar och påstår att reglerna inte var tillräckligt tydliga.

Kanske vore på plats med ett förtydligande av ordet posta ("Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande...")

Jag tolkar det som att ordet posta även gäller det du laddar upp på sidan, dvs avatarer.

Om jag nu skulle ha tolkat detta fel så innebär det att det inte finns några regler vad gäller motiven på avatarer, dvs användarna kan ha det precis hur de vill (underförstått nedblodade, mordiska motiv osv...)

Lämpligt?

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ragnarök klagar och påstår att reglerna inte var tillräckligt tydliga.

Kanske vore på plats med ett förtydligande av ordet posta ("Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande...")

Jag tolkar det som att ordet posta även gäller det du laddar upp på sidan, dvs avatarer.

Om jag nu skulle ha tolkat detta fel så innebär det att det inte finns några regler vad gäller motiven på avatarer, dvs användarna kan ha det precis hur de vill (underförstått nedblodade, mordiska motiv osv...)

Lämpligt?

Jag PM:ade ugnefär samma sak till Admin igår.

Däremot är jag förvånad att en i mitt tycke seriös användare som Ragnarök inte förstår detta.

Jag blir besviken när han säger detta.

Avataren kommer ju med varenda inlägg han skriver så han visar den ju tydligt.

English entry word

Swedish translation

affischera, anslå, sätta upp, offentliggöra, tillkännage (verb; transitivt)

sätta upp affisch{er}

Men om det är tillåtet är det väl lika bra att lägga upp nakenbilder, hakkors, hyllingsbilder till Hitler/Al Qaida & en j*vla massa annat som avatar, det är väl inget fel med det isåfall?

Senast ändrad:

20 Aug 2005
Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin

Självklart inte tillåtet och att posta sådanna avatars/bilder..

Och "Du går med på att inte posta något störande, stötande, vulgärt, hatiskt, hotande..." finns ju för att vi moderatorer skall gardera oss mot det mesta inkl detta.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in