ja ska köpa ny dator med...
Räcker Datorn För...
Du kommer kunna köra ja fast med low på alt.
Så är det så. Men om du vill ha maxat på alt så ska du ta,
6600GT 256 MB
1 gb ram
Det är mest prisvärda du kan få för att spela high.
Hej, Jag har en Dell dator, en Dimension 4700. Har tänkt att skaffa WoW. Har kört lite på min kompis acc här hemma, men då har det laggat ganska rejält. Så jag undrar om de här skulle räcka för Wow:
Intel P4 3GHZ 800mhz 1MB cache.
512mb dual channel DDR2 400mhz
160GB Hårddisk
128mb ATI radeon x300 /DVi/Vga
Ljudkort Creative Labs Soundblaster Audigy.
Har tagit bort några spel som, Warcraft 3, The Sims 2, Vice City, Splinter Cell, Nba Live 2004 och Fifa 2005.
Jag har även ändrat Startmenyn(Vet inte om det hjälper :D)
Men Datorn har iallfall blivit snabbare och det går mycket fortare att starta datorn.
Har också tänkt att uppgrader minnet till 1GB, köpte för 1 vecka sen 512mb DDR pc-3200 från Kingston. Men det gick inte att få in den i hållaren, så jag undrar om jag måste köpa ett minne från Dell för att det ska funka?
men för... skaffa en egen tråååååd<!!
varför ska jag skaffa en egen tråd när vi nästan har samma problem?
jaja... men eftersom den förra inte funkade, så kan ni kolla på den här då?? vet ingenting om grafikkortet funkar...
AMD ATHLON 64 3400+ processor
Asrock/MSI/Asus M/B K8 S939, Raid, SATA 8*USB
1GB PC3200 DDR Kingston original
160GB HDD 7200rpm 8Mb
GeForce FX6600 256Mb, TV&DVI out
DVD±RW 16X DL
6 eller 8 channels ljudkort 3D
Stereo högtalare 360W 220v
Nätverkskort 10/100Mb
Tangentbord
Midi tower 450w 2st USB2.0 panel
Fatosh:
1 gig räcker inte för att maxa allt, lessen, men dina spel-till-data kunskaper verkar inte ligga på topp.
e grafikkortet bra på min andra??
nån som kan svara??
jag har en datorn ungefär som din, fast ett 9800 pro, och jag har dålig fps på nästan allt på low 800*600, du kommer garanterat inte bli nöjd me ett 9600.
ok, men finns det nåt grafikkort som e bra till både guild wars och battlefield 2 då??
Annars kan du ju köpa ett Nvida GeForece 6800 Ultra , som jag har, har 100+ FPS i battlefield, med högsta prestanda =)
GuildWars skulle nog ja tror jag har 200Fps Fast eller Högre :)
Din processor o Moderkort Är ja osäkert på om de går ihop
zourcE, Varför ska du altid skryta i var enda inlägg om att du har 6800 ultra och andra ska köpa.
han kanske ha ett bra grafikkort :P hur mk kosta ett sånt då zource??
är radeon 9800 pro tillräkligt bra
Bowser ja det är det just nu, Fast det blir nog varje dag i lägre nivå,
Quaked, Han behöver väl inte skryta i var enda tråd.
nänä men ändå... men vet ni nånstans där det finns en dator med 3.0ghz, 1024mb RAM, och ett bra grafikkort för 8600 eller mindre???
Jag rekomenderar den hära datorn,
http://www.komplett.se/k/ci.asp?sku=10124
Dessutom om du vill ha en AMD processor så ska du inte tänka på Ghz, Du ska tänka på 3000+ o.s.v, Eftersom AMD räknar inte med Ghz.
Eller om du vill ha en Intel pentium 4 datorn så ska du ta den här,
Jätte bra dator ju!!!! :blink:
men asså jag skrev fel datorn får inte kosta emr än 8200:-