↗ till inläggeto sen åka fast :D :DVarför ha en sån när man kan köpa en DT50 och sen trimma den?
Mopeder...
man får ju köra ifrån de som jagar en :P
inte om dom går på en bake från det gjorde dom i vår skola. men en kille stack körde in på en tomt och sen in i skogen snuten märkte inget. ;)
Det är inte min brorsas men ska se om jag kan fixa ett kort på den
Han har inte trimmat dem än men ska nog kanske göra det den går i 55km/h
Ähh va f*n orka ha moppe ? E de inte lika bra o styrketräna sina ben i 190 o sen rasta alla mopeder med sin cykel ;) De e de jag gör jalla fall :D
Err, tror inte att folk i din ålder får köra moppe xD
När man fyller 15 så förstår man vad det innebär att ha moped, frihet!
Man kan köra var man vill. Det är lätt att säga innan man har åldern inne: Ähh moppe, vad ska jag med det till, det går väl lika bra med cykel osv.
Bra sagt Simpsons... Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Det är bara dåligt att man inte får skjutsa någon på de äldre Mopederna. Bara EU-Mopeder som får göra sådant.
@Simpson Innan jag fyllde 15 så samlade jag ihop alla pengar för att köpa moppe men ändrade mig sen för jag tyckte det var onödigt.
@Rowyn Det finns 30mopeder som man får rama på också.. bara dom är byggda efter -01 tror jag de e ska kolla upp de.
ska köpa moppe när jag är 15 (1 år kvar)
Vill köra till handbolls träningarna själv.
↗ till inlägget@Rowyn Det finns 30mopeder som man får rama på också.. bara dom är byggda efter -01 tror jag de e ska kolla upp de.
Det är dock ett problem... 30 mopeder säljs inte mer i affärerna. Man måste ha sablar med tur att finna en moped som är från -01. Dessutom så är de från början av 2000-talet inte lika snygga som de från 70, 80 & 90-talet. ^_^
man kan ju hitta en på blocket.se!
Jo det är sant... Men alla har sina smaker. ^.^
Köpte ju min också från blocket men en hederlig Yamaha, Panter eller Puch är det som gäller!
Yamaha, Honda, Puch, Zundapp mm = KVALITÉ!
Det får väl bli till att bränna runt med Puch Nevada eller Dakota till våren :)
Har blivit en ägare av en Jawa-50 =)
men måste fixa massa med den, annars går den fint och högljud är den också =P
↗ till inläggetYamaha, Honda, Puch, Zundapp mm = KVALITÉ!
Det är rätt. Äger själv en mt! Kanske ska byta upp mig te en Zndpp CS50..
Byta upp? haha, snarare byta ner :D
Argh, jag behöver lite hjälp med min puch montana! När jag gasar full gas så låter den konstigt och dör.. Men jag kan köra om jag inte har full gas, men det går ju inte så snabbt...
Kommer det in för mycket soppa i förgasaren eller något? Kanske inte finns någon kunnig på en spelfusk sida, men är man desperat så är man!
Ps: Den börjar funka om jag stoppar soppa flödet och kör ett tag, men sen när jag sätter på det igen och kör typ ner för en nerförsbacke och den typ går på högvarv(?) så blir den cp igen...
kanske har skit i förgasaren, är det bara vid höga varv??