💬
Logga in
Fuska.se

Vad Har Du Lärt Dig I Skolan Idag?

201 svar · startad

Lärde känna Blå vägen --- en löpbana i skogen runt skolan på 3,5 km. Kommer alltid vilse (nästan i alla fall) och kommer sist trots jag har super kondis och springer bättre än de flesta i klassen <_<

Nivå 2 · Novis

jag har lärt mig att man inte ska sova på lektionerna

Nivå 5 · Fuskare

Jag inte lärt mig nåt, för jag kan redan allt. :P

6 Sep 2005
Nivå 0 · Nykomling

hm,vad har jag lärt mig idag då?

Jag har inte lärt mig ett piss men jag har fått reda på att en snubbe är fag i grannklassen så han måste mobbas bort

A4L: Ja... Några av oss använder oss av känslor och förståelse med andra människor. Och några är bara allmänt dumma i huvudet.

Jag har inte skola just nu, Praoar i två veckor men lär mig speciellt mycket om spel och diskuterar om spel och sådant. (Jobbar på EbGames. Brukar prata med kunderna om spel och sådant. Mycket trevligt.)

7 Sep 2005
Nivå 8 · Veteranfuskare

Hmm, lärt nåt viktigt, hmm låt mig tänka... nej.

Lärt mig att man inte ska gå vilse :o Fick snabbt kunskapen efter att irrat runt i över en timme i södra Stockholms skog och stad... En ställe jag är obekant med.

12 Sep 2005

att det kan bli över 40:st mål i en fotbollsmatch som spelas mindre än 60min.

(även att det gör ont att möta en rutinerad back :rambo: i sitt eget försvar )

13 Sep 2005

Jag lärde mig igår att jag är bäst i att rita :/

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #30

Legendary_Lukas: ;)

Igår fick jag inte ut mkt utav skoldagen.. (Tror jag?). En oerhört vimsig engelskalektion och en supertröttsam SO-lektion tog slut på mig.

Idag får jag spetsa öronen, trots att jag har två idrottslektioner :huh:

14 Sep 2005
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

@ Skåningen '>_>

Jag lärde mig om funkionen om NAND-och NOR-grindarna på digitaltekniken och hur man [b]dividerar bråk på matten[/b]. Sen var det inte så mkt mer lärorikt man hade idag. ;P

Grundkurs i 7:an man lär sig det.

Aja, idag lärde jag mig lite snabbt om Ohms lag: http://www.lundberg-lagerstedt.se/ohm/omega1b.gif

U = I*R

R = U/I

I = U/R

P=I^2*R

R = resistans

I = Ström

U = Spänning

P = Effekt

Senast ändrad:

Idag lärde jag mej att göra soppa

15 Sep 2005
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #33

Att tonfisk är framtiden, även fast jag aldrig skulle tänka mig att äta det.

↗ till inlägget

Att tonfisk är framtiden, även fast jag aldrig skulle tänka mig att äta det.

Att det faktiskt går att lära Mem något ;)

Lärde mig att man inte ska gå på vad som helst ;)

En kompis gav mig en kulspetspenna, trodde jag, och jag skulle använda den och tryckte den där knappen högst uppe för att man ska kunna skriva med den, och fick jätteont elchock i tummen...

Skrattade och tryckte med den andra tummen och fick åter elchock.

Kompisen skrattade och undrade om jag kunde hålla ner knappen.

Tryckte på den med pekfingret men det var omöjligt att hålla ner den.

Testade igen med det andra pekfingret, men nåja, nu vet jag att strömmen gör så att musklerna inte lyder hjärnan utan regerar själv.

16 Sep 2005
Nivå 5 · Fuskare

Jag lärde mig att energi kanvarken skapas lr förstöras bara omvanlas

Nivå 12 · Mästerfuskare

att tid är rörelse

att svenskan var såå nära på att bli ett världs språk *visar ett pyttelitet avstånd mellan fingrarna*

5 nya verbformer i franska

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

att tid är rörelse

Detta var vad relativitetsteorin gick ut på som Einstein funderade på.

:evil: Aah, den där Einsteins teori, jag har försökt förklara det för mina kompisar men de fattar nada!!!

Brukar läsa alla skolböcker för att få en bra uppfattning om ämnet (utom möjligen matteboken).

Läste hela fysikboken och hajjade den där med Einstein.

Jaha, idag har jag lärt mig allt som finns att lära om räkor. Jaa, NO-läraren är mycket sträng och berättar mycket onödiga fakta om djuret.

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #40

Idag var min sämsta dag i skolan på 8 år. Seriöst. Jag har inte lärt mig nånting. :huh:

Mådde skit hela dagen, svintrött, svettig, hungrig. Allt. Huvudvärk, hosta, förkyld, rubbet - sen var mitt sociala tillstånd till en person inte så bra det heller, vilket gjorde mig arg, tjurig och osocial. Då är det inte lätt att gå i skolan, inte.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in