är det nån som vet hur man ska fånga små mörtar och abborar utan burar snälla hjälp!!!! :unsure: :unsure:
Fiske Små Mörtar !
Abborrar? de e det lättaste där e.
Metspö,blytyngd o ett hederligt gammalt flöte. Agna me mask o kasta i precis bredvid vassen om där e nån.
Vänta tills du ser att abborren dragit ner flötet en bit, sen e det bara o rycka upp den.
utan att skada dom för jag ska ha dom i ett akvarium fattar du he :P :angry:
Då får du nog använda Burar, annars, gör som Skåningen sa.
hmm..Bur e ju det lättaste isåfall..Men mitt går ju osså..Om kroken sätter sig bra..Då e det bara o dra loss den osså läker det av sig själv.
Ska bara påpeka att det är jävligt svårt att få mört och aborre att bo i akvarium..
Du fiskar bara med vanligt metspö (finns på typ ica för 50 spänn) och agnar med mask eller majs ha med dig en hink med vatten som du kan lägga fisken i
↗ till inläggetMan ska inte ha dem i akvarie man ska äta dom!!!är det nån som vet hur man ska fånga små mörtar och abborar utan burar snälla hjälp!!!! :unsure: :unsure:
Du kan även ha ett litet 'Akvarium-Pool' utanför huset. (Hade en av mina kompisar. Hade även gädda där och den åt ju upp alla andra fiskar som fanns där ^.^')
Djurplågeri!!!
att fiska? du det fins såna som inte har det bra som LEVER på fisk.
Nej inte att fiska utan ha dem i en pöl det finns inte tillräklit med syre så de stryps :angry:
iofs så sa han ju akvarium...