Avregistrerad Skrivet 13 September 2005 Rapport Dela Skrivet 13 September 2005 Hej! När jag gick upp till "arkeologen" eller vad han är, Så va han i "tältet". Han frågade om jag vill hjälpa han att gräva, Det gjorde jag. Jag hittade 2 st mynt, nått som han kallade "Ore" (2 st). Och 2 st statyer. Vad ska/kan man göra med dom? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 13 September 2005 Rapport Dela Skrivet 13 September 2005 Okej, nu räcker det med nya trådar. Om du har en ny fråga så ställ den i din gamla tråd istället för att göra en ny! Utgrävningen? Meningen med det är att du kan få en extra inkomst, plus få en chihuahua senare i spelet. Prylarna du hittar kan du sälja till den där köpmannen som kommer då och då. Om du däremot hittar en "Tablet" så kommer arkeologen att ta den. Det finns 6 sådana Tablets, en i varje kapitel av spelet. Om du hittar alla så kan du få arkeologens chihuahua (den kan du se sitta vid utgrävningen då och då). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 14 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2005 Ok, Nu har jag en ny fråga. Jag har nyss köpt en Star cow, (tjej). Har haft den i ca 3-4 dagar. Men jag kan inte mjölka den!. Blir ett frågetecken ovanför den. Ger den vanligt hö till mat, Och mjölkar den för hand. (har sålt aparaten) Varför ger den ej mjölk? Hur får jag den att ge mjölk? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Chihuahua Skrivet 15 September 2005 Rapport Dela Skrivet 15 September 2005 En ko ger inte mjölk i början, den är fortfarande ung. Precis som i flera andra Harvest Moon spel måste du vänta tills kon blir vuxen, jag tror det är en 10-20 dagar eller nåt sånt. Det märker du, bara fortsätt att försöka mjölka henne. Sen när det väl fungerar, så kom ihåg att du kan mjölka henne 2 ggr om dagen, morgon och kväll brukar jag ta. Hon behöver några timmar emellan, tror det är 6 eller 9 timmar. Försöker du mjölka henne när hon inte vill eller sover så blir hon sur. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Avregistrerad Skrivet 15 September 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2005 Ok, Tack! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shithole Skrivet 1 Januari 2007 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2007 Om du vill imponera på Nami (den rödhåriga lilla filuren) så ska du prova med att ge henne saker från utgrävningen, fossiler och sånt. Det är nästan det enda hon tar emot som present :) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg