💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Vet Inte Om Datorn Klarar Av Bf2 Och Eq2!?!

38 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Jag har en ny dator men jag vet inte om jag kan köra mina spel? det ee Ever Quest 2,Doom 3 och battle field 2. Info om datorn

Moder kort: K8N, nForce3 250Gb

Processor: AMD Athlon 3400+

Ram minne:1012mb

Grafik kort: GeForce 6600 GT 128mb DDR III

Vet inte om den klarar av spelena och i så fall vad kan jag göra :( :blink: :unsure:

Nivå 1 · Novis

Det är klart den gör!

Nivå 1 · Novis

Varför skulle den inte klara det?

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #4

Kan du mycket om sånt eller för att jag vill vara säker!

Nivå 4 · Lärling

I högsta inställningarna, kanske, vet inte.

Nivå 4 · Lärling Moderator

Den klarar förmodligen inte på högsta grafik-inställningar men den klarar säkert på lägsta inställningarna.

25 Sep 2005
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7

Ja men vet någon hur man klockar eller nån uppdatering!? så att den blir bättre?

Nivå 0 · Nykomling

det är precis så att du klarar.

Nivå 4 · Lärling

I fall du har Dvd 8x så går det med den datorn

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #10

Allså jag har DVD 16x men vet någon hur jag kan göra för att datorn ska bli bättre då finns det någon uppdatering eller nåt ? ? ? ?

Nivå 5 · Fuskare

Doom 3 klarar du iaf utan problem...

Om du kör med:

Högsta Kvalitet, Ingen Antialiasing, 8ggrs Anisotropisk Filtrering, 32 bits djup och 1280*1024 upplösning kör du i 57fps...

----

Högsta Kvalitet, Ingen Antialiasing, 8ggrs Anisotropisk Filtrering, 32 bits djup och 1024*768 upplösning kör du i 81fps...

[från TH-tester]

26 Sep 2005
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #12

Ja men Battle Field 2 och Ever Quest 2 då!??

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #13

Ja men Battle Field 2 och Ever Quest 2 då!??

Nivå 5 · Fuskare

BF2 klarar du lätt, men förmodligen inte med absolut högsta inställningarna och t.ex 63 spelare på internet...

Hur som helst så klarar du dig finfint...behöver inte ens oroa dig, om du inte är überkräsen.

EQ2 har jag ingen aning om..vet inte va som krävs...enligt OG så är rekommenderat som följer:

- Operating System: Windows 98/2000/ME/XP

- Processor: 2 GHz or greater

- RAM: 1 GB

- Video Card: DirectX 9 compatible; pixel shader and vertex shader compatible hardware with 128 MB or more of texture memory

- Sound Card: DirectSound compatible audio hardware

...så du borde klara dig ja..

27 Sep 2005
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #15

Tack så mycke dig ska jag komma ihåg :D men ska byta till ett XFX GeForce 7800GT 256Mb GDDR3 PCI Express Dual-DVI, VIVO, 450MH. om du inte vet hur man klockar eller updaterar Grafik kortet

Nivå 5 · Fuskare

Du kan ju testa PowerStrip...

Installera...starta..klicka ok...högerklicka på ikonen som kommer upp nere till höger i aktivitetsfältet...välj performance profiles och configure...

sen är det bara å meka litte me clockfrekvenserna...se bara till att du har bra kylning och att du inte klockar för mycket...blir instabilt annars...

28 Sep 2005
Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #17

Allså du ee ass skyst om du kan kolla det för jag ee så bra på sånt ;) Det ee ett Orginal chassi Q-Tec Midi tower ATX L-MD, Silver Black L-Series, 350W Nätagg

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=300212&cks=SPC

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #18

Oj men sorry jag råkade skriva fel men det ee en Aspire X-Dreamer 2 Miditower black

:wacko:

Nivå 4 · Lärling Moderator

Om du vill veta mer hur man klockar kan du gå in på http://www.sweclockers.com forum.

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #20

Ja men hur mycket ska jag klocka med pogramet då?? :(

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in