💬
Logga in
Fuska.se

Syns Åldersgränsen På Omslaget?

52 svar · startad

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #1

Syns åldersgränsen på spelfodralen/omslaget ? Eller kommer det att synas senare? För om det inte syns, Så köper jag nog ett PSP. För man vill ju kunna köpa GTA och andra lite mer "våldspel" som kommer till PSP utan klagande föräldrar som säger att man är för liten ;)

Nivå 9 · Veteranfuskare

Ja det gör det :( lite synd

Nivå 3 · Lärling

jaa håller med fast inga säger nåt när jag köper spel bara det är mina pengar...

Nivå 1 · Novis

jag kan köpa de flästa spel bara det är mina pengar

Kommer till PSP ?. PSP är inget företag. Du menar att dem kommer till sony och klagar.

Syns som om ni har ett problem när era föräldrar ej låter spela våldspel,

För mig är det inga problem.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling

Det spelear ingen störe roll om det står ålders gräns eller inte. Dom flästa butiker säljer även om man inte är så gamal som det strå och även om det inte skulle stå så skulle ju dom veta vad ålders gränsen är så då skulle du ju inte får köpa speln/spelet iaf. Men dom flästa bryr sig inte. :)

10 Oct 2005

Dem bryr sig inte. Det är bara en varning till föräldrarna.

11 Oct 2005
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #8

Lyllo ersom inte har föräldrar som bryr sig då

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Lyllo ersom inte har föräldrar som bryr sig då

Min mamma och pappa seger att jag ej kan spela 18+ tills jag e 13-14,och 15+ tills jag e 12.
Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #10

Okej.

12+ när jag är 12 (är 12 nu)

15+ när jag e 15

16+ när jag e 16 osv.

Men man behöver ju ej lyda ibland :P

12 Oct 2005
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Okej.

12+ när jag är 12 (är 12 nu)

15+ när jag e 15

16+ när jag e 16 osv.

Men man behöver ju ej lyda ibland :P

Precis,det finns undantag.
14 Oct 2005
Nivå 4 · Lärling

orka vänta tills man är 18 år så att man får spela GTA..då vill man ju inte ens spela det längre.. men mina föräldrar bryr sig inte om vilket spel jag spelar..men i min klass får inte ens gå ner på stan själv..han måste ha en förälder med sig

Nivå 4 · Lärling

Åldersgränsen är en rekommendation d.v.s man får vara 0-17 år för att spela 18+ spel men tillverkarna rekommenderar att man ska vara över 18 för att spelet inehåller våld, svordomar och andra saker.

Själv för jag väl spela alla spelen :) är 15 år gammal.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Åldersgränsen syns på alla spel numera, troligen föräldrar som klagat eller liknande.

Vill du smita förbi dem, testa säg att siffran (ex. 18+) är betyget på spelet.  :rolleyes:

Svårt, Eftersom Både Morsan & Farsan e lite spelintresserade själva (För farsan får jag spela vad jag vill, Men ej för morsan). Men nog har man nått spel som man gömt i datorn och spelar på natten. :P

Nivå 4 · Lärling

Alltså, går ni med era föräldrar till spelbutiken? (Bwahaha,lmao,lol)

Om mina föräldrar visste att spelen jag köper kostar 500+ eller att wow har månadskostnad skulle jag typ aldrig få spela igen..

Nivå 4 · Lärling

Jag får spela vad jag vill, men jag spelar inte allt. Jag spelar våld och allt sånt, men gillar EJ snusk/porr spel. Det är riktigt äckligt!

Senast ändrad:

15 Oct 2005
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Jag får spela vad jag vill, men jag spelar inte allt. Jag spelar våld och allt sånt, men gillar en snusk/porr spel. Det är riktigt äckligt!

Fy f*n,spelar du spel med det i.
25 Oct 2005
Nivå 7 · Fuskare

mina föräldrar går stenhårt på åldersgränser, specielt mamma. fasst jag spelar ju barnförbjudet hos kompisar.

man kan ju beställa ett spel från internett och säga till föräldrarna:

-på internett stog det att det var från 12+ (när det står 16+ på förpackningen)

Nivå 6 · Fuskare
Trådstartare #19

Min mamma också stenhårt på dem. Faktiskt så har man vell nått spel "hemligköpt". Och gömt spelet i datorns dammigaste lilla hörn :P

27 Oct 2005
Nivå 6 · Fuskare

Det var bara en när jag köpte GTA:San Andreas mina föräldrar var skeptiska... en gång ringde min kompis mamma till min mamma och sa att man våldtog personer på GTA .. Det är så jäkla LOL

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in