Har ett problem i engelskan :(
Är de nån som vet när man ska sätta are & is,have & has
Har ett problem i engelskan :(
Är de nån som vet när man ska sätta are & is,have & has
I am.
You are, we are, they are.
He is, she is, it is.
We have, you have, they have.
He has, she has, it has.
↗ till inläggetHas anvender man bara om du har haft nat annars e de have,jag bor i England jag pratar flytande engelska.I am.
You are, we are, they are.
He is, she is, it is.
We have, you have, they have.
He has, she has, it has.
Nää, he has got är presens.. Man säger ju inte he have.
Just det... Ägd mannen.
↗ till inläggetOps mitt fel,inte van vid att ha fel.Whatever,back to topic.Just det... Ägd mannen.
Ja, det är ett problem många har med engelska, men efter ett tag vänjer man sig och sedan är det liksom en självklarhet i vilken sammanhang de orden ska vara i.
Fick själv träna i flera år med dessa små, men viktiga orden :( Behärskar dem i alla fall nu ;)
Vi hade prov i allt det där igår, Jag hade tränat mycket så det gick bra vi har inte fått tillbaks det än.
Vi hade
Am, Are, Is, Have, Has, Had, Was, Were, och det där ett Ex nu, One Potato Many potatoes(Minns inte vad det kallas) Hörförståeles och några flera saker.
↗ till inläggetJag undrar bara men tror ni det skulle vara kul med ett emne det man bara kan Engelska.Vi hade prov i allt det där igår, Jag hade tränat mycket så det gick bra vi har inte fått tillbaks det än.
Vi hade
Am, Are, Is, Have, Has, Had, Was, Were, och det där ett Ex nu, One Potato Many potatoes(Minns inte vad det kallas) Hörförståeles och några flera saker.
↗ till inläggetVi hade prov i allt det där igår, Jag hade tränat mycket så det gick bra vi har inte fått tillbaks det än.
Vi hade
Det du skrev om potatisen kallas för pluralbildning
Jag fick 59 Poäng av 75 möjliga på provet
Sätt mth fcka framför allt så går det nog.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in