ingen vet ju hur himmelen ser ut.ingen har ju kommit dit och sen tillbaka till livet för att berätta hur det är..antingen är det som alla säger jätte fint och änglar som spelar harpor och sånt..eller så är allt bara kolsvart tills man föds om..vem vet..
Vad Händer Efter Döden?
Många av mina kompisar tror att man kommer till en reception, och kollar vad man har gjort, om det är mer antal fel än rätt, så öppnas en fallucka och man rammlar ner till h*lvete...
Usshhh vad läskigt.
Det är mycket lättare att tänka sig att man inte finns. Man kan inte tänka "Nu finns jag inte!" eller typ "Nu är man ju död, till slut."
Det är bara i andras minnen som man lever vidare i!
Man svävar inte omkring och försöker skapa kontakt med de som fortfarande lever.
Man har ju hört att forskare "upptäckt" att man väger 27 milligram lättare när man dör.
Men, hallå? Blodet har ju slutat röra på sig, det måste ju såklart bli lättare när man dör.
↗ till inläggetingen vet ju hur himmelen ser ut.ingen har ju kommit dit och sen tillbaka till livet för att berätta hur det är..antingen är det som alla säger jätte fint och änglar som spelar harpor och sånt..eller så är allt bara kolsvart tills man föds om..vem vet..
Men för sista gången. Himmlen är ingen sån plats! Inga änglar som spelar harpa och det ligger inte på molnen!!
hur vet du att änglarna inte spelar harpa ? Har du vart där nyligen
Tror du på det själv eller... du hör väl hur det låter...
Själv tycker jag det låter oerhört dumt att någon kommer och påstår sig
veta hur det ser ut i himlen.
Ingen himmel, snarare rike. Ni bör plugga lite religion
vi kan religion. Men eftersom du säger att du inte gillar skolans religion, utan du får din undervisning på annat håll. Så borde du kanske plugga lite, så att du förstår att alla muslimer inte är terrorister. OCh att religions synen blir lite sundare
Varför ska jag lita på en religion som inte ens är sann? jag tror vad jag vill
↗ till inläggetKalla det vad du vill.Ingen himmel, snarare rike. Ni bör plugga lite religion
Om man nu pluggar religion, lär man sig då hur Guds rike ser ut? Oj, då.
Nej, men man lär sig att det inte är en himmel... (moln, änglar med harpor mm)
Vad händer när himmlen svämmar över då?
Och för övrigt så är det 21 gram mindre man väger, inte 27.
Vill jag minnas i alla fall...
↗ till inläggetLär man sig det av Gud själv?Nej, men man lär sig att det inte är en himmel... (moln, änglar med harpor mm)
Eller av någon som bara är så förbannat styv i korken att han/hon tror sig veta?
Jag vet.... det är ingen "himmel"... <_<
Och hur vet du?
tror du själv på att det är massa moln alla sitter på... <_<
Det tror jag naturligtvis inte.
Men hur skulle jag kunna veta?
Xade, himlen kan visst va moln som det sitte änglar på..det handlar förfan inte om hur du tycker det låter, tror du himlen är nått astufft nrmalt hanout eller? det kan lika gärna vara som i en rgnskog, hurfan det än låter så vet du inte!
Xade vet visst ! (enligt honom själv då) Han menar nog att "himmlen" inte är en fysik plats.