Hoppa till innehåll

Brännarproblem!


Dysfunction
 Dela

Rekommendera inlägg

Jo, det är så här att jag nyligen formaterade hårddisken och installerade XP och direkt därefter körde jag in SP1.

 

Jag kan läsa CD/DVD utan problem, men när jag skall bränna en skiva, går det helt enkelt inte...

 

Jag har för närvarande bara testat med Nero 6 (har inte Nero 7 än)...

 

Jag får olika felmeddelanden varje gång..bland annat: Fixation failed...Unable to burn...Error in memory address: "någonting"... osv osv..

 

------

 

För er som vill veta är brännarna av märkena NEC(DVD) och LITEON(CD).

Det spelar dock ingen roll då båda fungerade utmärkt innan formateringen och därför VET jag att det inte är fel på brännarna.

 

Drivrutinerna är det inga fel på...det vet jag...

 

Nån som vet vad felet kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows XP Pro?

 

Pro-versionen utav Windows XP har en förbannad ovana att göra av med reggade maskinvaror, och därmed tappa drivrutiner. Mitt ljudkort har enligt datorn plockats ut flertal gånger, och min hårddisk finns inte alltid.

Kolla Enhetshanteraren om maskinvaran finns där, felsök, uppdatera.

Redigerat av Mellanmjölk
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

nu tror jag absolut inte att detta är felet men kolla med några andra skivor. jag har varit med om skumma felmeddelanden när jag försökt bränna på vissa skivor med min förra brännare. fast jag tror snarare på något mjukvaruproblem men det kan ju vara värt att kolla upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mellanmjölk: Ja det är XP Pro och maskinvaran finns och fungerar korrekt (enligt windows).

 

Cooliz: Det är inte drivrutinen.

 

Nico: Jag testade med 4 skivor från 3 olika tillverkare...

 

 

------------------------------

 

 

Blev less och installerade om SP1...det fungerade.

 

Mysko..

 

vad är SP1 alla pratar om... jag e litte efter :zzz:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...