💬
Logga in
Fuska.se

Eget Guild Wars

30 svar · startad

Nivå 2 · Novis

ni fattar väll att ni inte kan börja göra ett online spel :blink:

Ni får ju se till att klara bygga upp ett stabilt spel och det tror jag verkligen ni inte klarar med gamemaker! 1 år? hehe om 1 år har ni kanske om ni har tur byggt upp några grunder till spelet +att Gw har copyright på sitt spel så ni kan ju börja ringa å fråga om ni kan få göra spelet.. haha Tack grabbar de här kommer ja skratta åt ett tag :lol:

Nivå 1 · Novis

haha..dom sa att dom kommer göra liknande spel...:) kommer skratta åt din text i ett tag ^^ tänk om dom första som gjorde ett bilspel satte copyright på sitt spe :o då skulle det inte funnits fler bilspel?

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

ska ni göra ett spel?

eeeehhm... kan vara en bra början att läsa det första inlägget

Nivå 2 · Novis
↗ till inlägget

haha..dom sa att dom kommer göra liknande spel...:) kommer skratta åt din text i ett tag ^^ tänk om dom första som gjorde ett bilspel satte copyright på sitt spe :o då skulle det inte funnits fler bilspel?

mm, men att sno andras grunder e en anna lagbrytning! <_<

8 Jan 2006

Inte...

Jag kan te.x göra ett Hitman liknande spel fast med annat utseende, grafik, modeller osv utan att bryta en enda liten lag.

Om jag däremot skulle döpa spelet till te.x HitmanXL eller Hitmen så skulle jag kunna bli åtalad.

Senast ändrad:

Nivå 8 · Veteranfuskare

ja, du måste ändra en massa saker..

Jupp, men de "massa sakerna" tillhör inte grunden.

9 Jan 2006
Nivå 1 · Novis

hopp, det e tillåtet att göra ett liknande spel fast ni får inte ta bilder från spelet eller döpa det likadant typ..:P man får ta saker fast då får man inte tjäna pengar på det...tror det e så

Nix, du får inte ta bilder från spelet och ens ge ut det på internet varesig det är gratis eller ej.

Fast nuförtiden är det inge vidare svårt att få tillåtelse från företagen att använda bilder från spelen.

Annars kan man alltid ta gratissprites.

20 Jan 2006
Nivå 1 · Novis

aja :P (räknas nog som spam så jag editar det nån gång och skriver nått när jag kommer på nått å skriva :P)

Nivå 11 · Veteranfuskare

Good luck, have fun. :wacko:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in