har ett virus som heter trojan menfår inte bort det hur ska jag göra
jag har telia säker surf
har ett virus som heter trojan menfår inte bort det hur ska jag göra
jag har telia säker surf
först och främst, har du något antivirusprogram och i så fall vad heter det?
jag säger att du har problem
En trojan är inget virus, utan en trojan. En trojan är ett elakt program som gömmer sig i din dator och kanske öppnar portar till datorn så att andra hemskheter kan komma in. Eller så att den kan fjärrstyras. Har man riktig otur så sparar den alla knapptryckningar tex, lösenorf
Hur vet du att det är en trojan? Flytta över den till en diskett och slå sönder den vettja.
LoL, den var rolig ((gör det nåt om jag citerar det till några av mina kompisar med virusdrabbade pc:s?))
och vem är så dum att lita på att inget virus kommer bara för att man har typ Telia ""Säker"" surf. Ingenting är ""säkert"" nuförtiden...
trojaner behöver inte bara öpna portar och så dom kan göra precis vad som helst
ty radera system filer
Nej, trojaner öppnar din dator för andra virus...
Har du en trojan så är det troligt att du har minst ett virus...
Oftast fler (många fler)
Jupp, virussökte min dator idag och hittade 9 virus...
Och med min brandvägg så är det inte troligt att dom kommit in av sig själv... Det luktar trojan på lång väg :P
Det är faktiskt väldigt jobbigt med trojan har det själv :(
Den har släppt in ett virus som stänger av skärmen hela tiden. Man måste starta om datorn för att skärmen ska gå på igen. jätte jobbigt :(
Vad jag har hört så hjälper det inte ens att formatera om datorn.
↗ till inläggetjohoodå, formatterar du om alla hårddiskar du har så försvinenr alla filer på den och därmed alla virus. men det kan ju vara virus på windows installations cd:n om du *hrmm* hittade den nånstans (i en skidbacke t.ex. eller en störtflod). och då kommer ju det installeras med windows så i så fall får du inte bort det genom formattering.Vad jag har hört så hjälper det inte ens att formatera om datorn.
så, gjorde en lite skiss för jag hade inget vettigt för mig...
↗ till inläggetEn trojan är inget virus, utan en trojan. En trojan är ett elakt program som gömmer sig i din dator och kanske öppnar portar till datorn så att andra hemskheter kan komma in. Eller så att den kan fjärrstyras. Har man riktig otur så sparar den alla knapptryckningar tex, lösenorf
Trojansk häst är samma sak som spy ware, den "spelar in" det du gör på datorn och varge knapp tryckning som du gör. Sedan skickas det till den som har skapat "Trojanska hästen"'s mail.
Men Ad-Aware är ett bra program som du kan ta bort spionprogramm med testa, det går att ladda hem på " http://www.lavasoft.com/ " =D
Det kommer alltid upp en ruta för mig där det står: Din dator har upptcäkt ett virus! Trojan.
Men jag har Norton Antivirus så trähästen sprängdes i små bitar ^^ Skaffa du också ett antivirus program.. det hjälps åt.
att skafa norton hjälper inte altid på våran andra dator är ivarderad av trojaner och sånt skit fast vi hade norton och nu går det inte att updatera norton för något virus eller något sånt skit har blockat updateraren
märker du inte trojaner tillräckligt fort så kan det komma in virus som gör att datorn stängs av ifall du kör ett antivirus program det har hänt en del jag känner
Om du har de så har du stora probelm enligt mig iallafall.. satt me de där skiten som kom upp var 3dj min å sa.. HAHAHAHHA titta där e ju du ju.. Ja formatera om data sen funka de som de skulle...
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in