Gäst Xray Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2004 Det e ganska lätt men vill prova er?!?! 1. Vad e 1 fjärdedel av 5 åttondelar? 2. Hur många % är 15 av 60? ______________ 3. |_|_|_|_|_|_|_|_| Hur många åttondelar e färglagda om 1 ruta e färglagd? 4. Vad e hälften av 14268? 5. I en vas står det 15 tulpaner. I femtedel av tulpanerna e röda och resten är gula. 5a) Hur många tulpaner e röda? 5b) Hur många tulpaner e gula? 5c) Hur stor andel av tulpanerna e gula? Hjälp : Andel e typ som 1 fjärdedel av tulpanera e gula (INTE RÄTT SVAR) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2004 1, svar fem trettioandradelar 2, svar 25% 3, svar 1 4, svar: 7134 5, a svar 3 b svar 12 c svar fyra femtedelar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Gollum Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2004 suna:du äger på matte eller använde du en kalkylator? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
incognito Skrivet 19 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 19 Januari 2004 Haha, fy f*n vad komiskt. Suna du äger ju. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RealCS_2 Skrivet 20 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2004 man ska göra allt för det är lättare att komma in någon stans sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Xray Skrivet 28 Januari 2004 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2004 Suna's Betyd :P 1. Fel, 2 Åttondelar, Reason: Jag tror inte du förtstog mig jag menade hur många åttondelar det var på 1 fjärdedel. 2. Rätt 3. Rätt 4. Rätt 5a. Rätt 5b. Rätt 5c. Rätt 5. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 1 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2004 1. Vad e 1 fjärdedel av 5 åttondelar? på denna fråga så är mitt svar rätt... Det står ju klart och tydligt att du vill veta hur mycket en fjärdedel av fem åttondelar är... Om du hadde velat veta hur många åttondelar en fjärdedel är så kunde du ju bara ha skrivit det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ferrie Skrivet 1 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2004 Varför har ni så enkla matte tal? Räkna ut vad kvoten av 100 är, utan miniräknare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
suna Skrivet 1 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2004 Varför har ni så enkla matte tal? Räkna ut vad kvoten av 100 är, utan miniräknare... Kvoten är resultatet av en division mellan två tal. tex 20 dividerat med 4 ger alltså kvoten 5, vilket innebär att man kan subtrahera 4 från 20 5 gånger. -Klonk- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Threeforce Skrivet 1 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2004 Om jag räknar rätt är du 21 år Suna Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
pollenallergi Skrivet 1 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 1 Februari 2004 igentligen är det inge svårt...bara ta en miniräknare å räkna ut de ;P iofs, man ska veta hur, men vem vet inte de? =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Xray Skrivet 3 Februari 2004 Rapport Dela Skrivet 3 Februari 2004 Lite om divison Nämnare ________ Täljare = Kvoten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.