💬
Logga in
Fuska.se

Tror ni på gud?

190 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Tror ni på gud?

jag gör det i alla fall.

Nivå 2 · Novis

det gör inte jag

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #3

varför?

Nivå 2 · Novis

han är ju bara en gubbe som bor i himelen och han kan ju inte sväve eller ligga på molnen bara påhitt enligt mig

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #5

oki tack

tror du på att jesus har funits då.

och tillomed har julen nåt med gud också jag tror självklart

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #7

oki det var bar vi behöver några troende på fuska.

Nivå 1 · Novis
oki det var bar vi behöver några troende på fuska.

den här skit-tråden är rapporterad :!:

Jag tror på bibeln , jag tror på gud, jag tror på jesus

Nivå 2 · Novis

Tror inte på varken Jesus eller Gud...

Nivå 2 · Novis

hmm jag tror inte på gud bara för att annars hade det inte funnits krig occh sånt...men sen tänkte jag: men OM gud finns måste ju också djävulen finnas, kanske HAN som skapar krigen...

Nivå 3 · Lärling

inte jag heller.....

Nivå 3 · Lärling

Alltså...

Jesus har funnits, det är bevisat, men vad som däremot inte är bevisat är om han kunde bota sjuka och göra under m.m.

Men om Gud och Jesus aldrig funnits, hur kommer det sig då att det världens kändaste? Det har aldrig skrivit en känd bok, aldrig gjort en känd film, aldrig målat en känd målning, men ändå är det världens kändaste. Väldigt otroligt att något som inte existerar kan vara så känt?

Nivå 3 · Lärling

Jag tror lite på Gud (inte precis 100% på gud, för vem skapade gud, om inte det som skapade gud skapade det?). För man kan inte bara skapa Gud om inte universum fanns, så vem skapade Universum + materialet o livsformlerna innan? Den eviga frågan kvarstår...

Däremot tror jag på Jesus. Ingen annan männsika har påverkat världen så mycket som Jesus. Han behövde inte mörda flera miljoner människor för att man skulle bli en sort. Även andra kända människor har inte högtider, påsk, långfredag, söndagar (röd), och andra högtider. Även bibeln, som kanske är världens bästa bok som någon hittat på?, står Jesus med. Fast inget kan man ju riktigt tro på. Tänk om författaren har hittat på bilbeln som dem Olympiska Gudarna? Med huvudpersonen Jesus i, och under som hänt bara är påhitt? Man kan tro vad man vill...

Och att Gud skulle straffa Sverige för att vi har homosexuella?Är Gud verkligen så grym? Ingen vet säkert.. eller så skyller vi människor bort allt det vi förstör på Gud. Atta alla naturkatastrof som vi egentligen skapar kommer från gud. Men det är bara vänta tills man dör. Är man död, så är man. Eller kommer man till Gud. Någon gång får DU reda på det... (eller ändå inte).

Vet att ingen orkar läsa detta, om ni är lika förslappade som jag är ;)

Nivå 4 · Lärling
Alltså...

Jesus har funnits, det är bevisat, men vad som däremot inte är bevisat är om han kunde bota sjuka och göra under m.m.

Men om Gud och Jesus aldrig funnits, hur kommer det sig då att det världens kändaste? Det har aldrig skrivit en känd bok, aldrig gjort en känd film, aldrig målat en känd målning, men ändå är det världens kändaste. Väldigt otroligt att något som inte existerar kan vara så känt?

men det kan ju varit någon som har ljuit allt om Gud så jag tror inte på honom för att om jag ska tror på honom och allt som han har gjort så vill jag ha starka bevis för att göra det, men Jesus tror jag har funnits fast inte att han har botat sjuka med bara sin händer typ som den där mannen som var blind

Nivå 4 · Lärling

Jag tror på gud.

jag tror på GUD

oj jag kom inte ihåg att jag gjorde ett till inlägg förlåt

Nivå 3 · Lärling

Ingen har skapat Gud, han har funnits i all evighet.

Nivå 3 · Lärling
Ingen har skapat Gud, han har funnits i all evighet.

Allt som finns måste skapas! Man kan inte bara "finnas" till bara så där. Även gud måste ha skapats på nåt sätt, antagligen som en osynlig herre över oss eller en fantasi gubbe som Peter Pan eller Kalle Anka.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #20

jag tror mer på gud än Eva och Adam

plus att jag tror på att dinosaurier har funits.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in