Hoppa till innehåll

Tror ni på gud?


RealCS_2
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 190
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

jag har inte sakt att solen ska slokna jag sa solen kommer sluka jorden asså du borde fatta :x

 

Hmm, om 4 miljarder år ja. Sen kommer en stor asteroid år 2017 ungefär, lika stor som den som kolliderade när dinousarierna dog ut. Så det är snart. Kanske lika bra, vi människor håller ändå på att förstöra jorden. Lika bra att låta en asteroid ta död på dessa idiot djur som råkade få för mycket vett i skallen, och starta om. Nya varelser, inget bråk.

Men vill vi verkligen finnas kvar, fortsätta förstöra jorden? Varför? Ja, annars kanske du blir något annat djur i framtiden (om man nu blir något djur). Är man död så är man ju död, så vafan. Och livet är ju inget förutom att man får vara med och påverka lite, sen dö. Aldrig mera finnas. Det är vad livet handlar om. Sorgligt nog.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Donald Duck

jag ska bo i rymden då 8) köpa en raket stor o hämta många djur så dem inte blir skadade hehe

 

för två år den stog det i tv om 17 år kommer en komet landa i gjorden o förstöra många länder dem säger den är gigantisk man kunde se den i en bra shikare den kometen kan förstara halva gjorden så det är mest att hämta värdens starkaste man o stoppa den :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Till Trunks:

om Gud skapat oss kan han väl lika gärna återuppliva en människa.

 

Till Xade:

Håller med om att Svenska Kyrkan går för långt. Tycker osså det är fel att viga homosexuella. Eftersom Gud tidigt i Bibeln visat att han tycker det är fel, är det fel att låta homosexuella vigas i hans hus = kyrkan.

 

Till Ferrie:

Man är inte kristen om man inte tror! Jag kan vara döpt, ha kristen familj och gå i kyrkan varje söndag, men det är inte det som avgör! Vad som är viktigt är om du TROR eller inte!

Gud straffade folket som byggde Babels Torn. Men vi måste skilja på GT och NT. I GT gällde stränga regler, men iochmed att Jesus dog för oss är det inte lika strikt längre.

Varför ska jag inte tro det som kommer från år 0? Varför i hela världen skulle jag tro mer på vetenskapsmännen som gissar och hittar på hela tiden? De gamla judarna trodde detta, det är deras historia!

Hur vet man? GE MIG ETT BEVIS NÅN GÅNG!!

Gud behöver ingen teknologi för att bevisa att han finns. Vetenskapsmännen tar till teknologi, gissar lite då och då för att folk ska tro på dem. Det behöver inte Gud!

"tänk dig att du tror att jorden är platt men du vet att den inte är det"

då svarar jag "tänk dig att du inte tror på Gud men plötsligt inser att det stämmer"

"de gamla vetenskapsmännen" var olika människor som skrev det på olika platser och ev. olika språk! Hur kommer det sig att så olika människor som lever på olika platser olika tider bit för bit kan bara hitta på något sådant!?

Bibeln kommer inte från år 0. År 0 beräknas Jesu födelse. Innan dess skrevs GT med alla sina böcker, flera hundra år före Kristus, och efter år 0 skrevs alla brev, apg, evangelierna osv.

De där "dem" som hade Tor var gamla svenskar. Gud hade följt israelerna i århundraden, årtusenden.

Livet handlar inte om att finnas och sedan bara *poff* så är man borta.

Kroppen dör, själen förflyttas till antingen Himmerriket eller motsatsen, h*lvetet.

 

softy_dbz

Akta dig för vad du snackar om!

Det som du kallar "sagostycket" och "historiens största bluff" är ingen liten skitbok om du trodde det!!!

Tack för att du kallar mig dumskalle. Det räknar jag som påhopp.

Är treenigheten nonsens?

Den är fullt möjlig. Jag kan ge dig en liten jämförelse mer HUR Jesus, Gud och den Helige Ande kan vara en.

En kvinna är dotter till sin mor, men hon är samtidigt mamma till sina barn och mormor till sina barnbarn, samtidigt är hon sjuksköterska.

Tänk lite så förstår du vad jag menar!

Gud skapade inte "människans fria vilja till sitt eget behag". Det var inte menat att vi skulle vara så som vi är idag. Men som jag redan sagt förstörde "någon" det genom vad som kallas Syndafallet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WUMP: ja men hur vet du då att man har själ, och inte bara "*poff*" försvinner?! "För att det står i en bok som är flera tusen år gammal"! jasså, ska mantro på en bok som skrevs för flera tusen år sedan, utan kunskap, teknologi och så vidare! man visste inget på den tiden. Dagens teknologi är så bra och avancerat att man vet mer än på den tiden! Hur livet skapades, hur vi kom till, osv! Tror du inte dem ville veta? Såklart, då skrev dem ju en bok! Ja, men dem har ju rätt eller hur? Vi har ju fel! Dem som levde för 2000 år sedan är ju så mycket klokare än vi är nu. Deras teknologi var ju bättre, dem visste ju mer än oss så dem khar ju så klart rätt. NEJ! Ska sanningen fram så har dem faktiskt fel. Dem visste säkert inte vad bakterier var för nåt, vad virus, atomer etc., så då hade dem en teori om att Gud bara poff skulle skapa en gubbe o en tant för att mänskligheten skulle finnas. Men nu vet man att vi blir till av bakterier och mycket annat, och har flera teorier hur jordens arter kom till. Kan stämma till 99.9 %, plus att man har bevis. Men hur många bevis finns det på Gud? 0. Vittnen? Hehe. Men vi är en ap art som utvecklats till den vi är nu. Vi kommer fortfarande att utvecklas, och kommer absolut inte se ut så här om 1 miljon år t.ex.!

Varför skulle inte vi vara djur? Det finns ju så många, herrgud det går ju inte att förklara.. lika bra att låta folk tro som dem vill så det skapas två sorters av människor: Dem som tror på det gamla och dem som tror på det nya. Dem nya är dem som har rätt antar jag, de som har de starka bevisen. Medans dem som tror på det gamla får väl tro på det man har trott i tusentals år. Det går visst inte att tro på något nytt, ja då får man väl tro på det då. Går det inte att ändra sej så okey. Man är väl kanske inte dum i huvudet om man tror som man vill. Men så här: att bakterier skapade livsformler, vi är djur som utvecklats till dem vi är, låter ju mera vettigt än att säja att något som inte är bevisats som finns skapade oss, vi är innavel, förstör oss själva, att vi inte är djur utan "mäktigare", det låter konstigt tycker jag.. men tro på vad nui vill, bara det inte går för långt.. Vill man tro på gamla myter eller modern fakta, bestäm själva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visste man inget på den tiden? Man visste tillräckligt för att tro på Gud. Man behöver inte all teknologi. Gud behövde ingen teknologi för att övertyga de gamla israelerna, inte heller kristna idag.

Det var inte de som levde för 2000 år sedan som var klokare, det var Gud som såg till att hans Ord blev skrivet.

Om Bibeln var en teori, så vill jag påstå att många judar har GT som sin historia! Skulle de ljuga om sin historia? Knappast.

Ja det finns många djur. Varför skulle Gud bara ha skapat ett eller två djur? Han ville göra den här planeten till ett paradis att leva i.

De där två sorters människorna du snackar om "de som tror på det gamla" - vilket jag vill kalla de som tror på det gamla INKLUSIVE DET SOM HÄNDER IDAG och "de som tror på det nya" - de vill jag hellre kalla de som tror på vad vetenskapsmän gissar sig till idag.

En liten fråga till dig då.

Varför kom man på evol. teorin nu? Varför har man inte känt till den längre? De första apmänniskorna måste ju ha vetat var de kom ifrån. Varför fick inte barnen, barnbarnen osv veta det? Varför kommer vi på det idag? Teknologi... dåligt skäl.

Vet du varför man inte ändrar sig? Jo, för att man insett att det är rätt.

Du tycker skapelsetron är konstig. Jag tycker det är ännu konstigare att ingenting exploderade i universum. Det där ingentinget lyckades få igång nån reaktion på ingenting, som blev en liten livsform, som sen fick för sig att det skulle va kul att ta en titt uppe på land.

Gamla myter = gamla nedskrivna böcker som gäller även idag

Modern fakta = vetenskapsmännens gissningar.

 

Jo en liten grej till. Om Bibeln är falsk, om nån gubbe hittat på den - hur kommer det sig då att de profetiska böckerna i GT förutsade mycket som händer idag? Förklara det du.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag har inte sakt att solen ska slokna jag sa solen kommer sluka jorden asså du borde fatta :x

 

Hmm, om 4 miljarder år ja. Sen kommer en stor asteroid år 2017 ungefär, lika stor som den som kolliderade när dinousarierna dog ut. Så det är snart. Kanske lika bra, vi människor håller ändå på att förstöra jorden. Lika bra att låta en asteroid ta död på dessa idiot djur som råkade få för mycket vett i skallen, och starta om. Nya varelser, inget bråk.

Men vill vi verkligen finnas kvar, fortsätta förstöra jorden? Varför? Ja, annars kanske du blir något annat djur i framtiden (om man nu blir något djur). Är man död så är man ju död, så vafan. Och livet är ju inget förutom att man får vara med och påverka lite, sen dö. Aldrig mera finnas. Det är vad livet handlar om. Sorgligt nog.

 

Vad i hela världen har du fått 2017 ifrån? Vem har sagt att den ska komma då? Varför exakt då? Har du nåt bevis på det! Jag tror man inte bara kan säga exakt när en kommer utan att ha ett bevis! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...