Jag undrar vad som fanns före Big-Bang!och vad som fanns före det!Forskare säger ju att ingenting fanns innan.Men ingenting är ju ändå någonting! :student:
Skriv ner era funderingar!
Jag undrar vad som fanns före Big-Bang!och vad som fanns före det!Forskare säger ju att ingenting fanns innan.Men ingenting är ju ändå någonting! :student:
Skriv ner era funderingar!
Vad menar du? Först i vad? Världsrymden?
Du får ta och beskriva mycket bättre annars förstår ingen vad du menar.
↗ till inläggetaa va menar du igentligen?? B)Vad menar du? Först i vad? Världsrymden?
Du får ta och beskriva mycket bättre annars förstår ingen vad du menar.
Ja det är det jag menar.
Menar du att,hur Världsrymden kom till och vad det fanns innan jorden och allt sånt kom till?
Isåfall vet jag inte men för ett tag sen,så tittade jag på Disckovery Channel och dem sa att det kan vara så att allt som finns är i en membran,alltså att Rymden är en del av det och att det finns flera andra som rymden fast i en annan,"Universium del".
Fast det var ett teori.
Finns i stort sett 2 stora teorier hur "allt" skapades. Den vetenskapliga och den religiösa.
Tror på den religösa!
tror på den vetenskapliga
hur lyder teorierna ?
Den Religösa,som jag tror på, är att Gud skapade allting.
Den vetenskapliga är att allting började med Bing Bang.
Jag menar det som fanns före Big Bang
Då får man väl ta & säga ett vettigt svar då.
Före Big Bang, så fanns ingenting, allt var totalt tyst, det är vad jag tror.
Jag vet inte vad jag skall tro om vad som fanns innan Big Bang...
Våran jord skapades av Big Bang, såsom resten av planeterna i vårat solsystem.
Big Bang, var en gång en stjärna i ett annat universum, som var mycket större.
När Stjärnan dog, sprängdes den och vårat system skapades.
Så vi är bara en liten prick av vad som finns där ute, en bortglömt stjärna, vars liv försvann med en explosion, men sedan återuppstod.
:cool:
jag tror att tellus alltid har funnist!
Det måste ju har funnits något före det! Det var ju T.ex Big Bang som skapade Jorden.
Det är vad vetenskapsmännen säger.
Det finns folk som vänder sig mot vetenskapen och tror på så kallade "Big-Bang" och sen finns det sånna som mig som tror på religonen.
Kan kanske Bing Bang ha blivit skapad av ett rymdkrig mellan två olika raser från andra planet såsom vi människor? Poff och så blev det en jätte stor dödsstråle som skapade Bing Bang?
Alla har sina teorier och tankar kring detta. Ingen kan veta vad som hände innan Bing Bang. Bara gissningar och hypoteser. Ingen... Ingen kan komma på det rätta svaret.
Hur i hela världen kan någonting komma ifrån ingenting ??, världens sjukaste teori enligt mej. Det måste ju vara nån som skapade den, och vem? svar : Gud.
Innan var bara mörker och ingen tid.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in