💬
Logga in
Fuska.se

Rollspela

383 svar · startad

Trådstartare #141

Oint hörde Teeths rop och for upp ur sin säng. Han tog sin yxa och sprang ner för att se Teeth ligga med Tulgahr i händerna.

När han såg detta skrek han:

- Håll huvude kallt, Teeth släpp Tulgahr och kalla på din varg. Leta upp Nymfo så snabbt du kan, skicka ut dina vargkrigar också. NU! DET ÄR EN ORDER!

OOC:

Just nu deltar:

Namn: Oint Järnhand

Känd familj: Pappa Ragnar Järnhand

Ras: Dvärg

Vapen: Yxor och Sköldar, men han bemästrar de flesta vapen förrutom Pilbågen.

Possitiva sidor: Stark,modig, lojal, ledartyp och intilligent.

Negativa sidor: Tar inte saker tillräckligt allvarligt, dåraktig, ÖL och Kvinnor

Namn:Nymfo

Känd familj:Ingen

Ras:centaur

Vapen:Kast spjut

Possitiva sidor:Naturens vän,helande magier

Negetiva sidor:lyssnar inte så bra

Namn: Tulgahr Walorum

Familj: Han själv

Ras: Skugga

Vapen: Katana och kastvapen

+: Lojal, smart och skarptänkt

-: Kaxig, övermodig och mystisk

IC: Gör entré med min karaktär lite senare.

Namn: Teeth

Känd Familj: fader Tooth och moder Bone

Ras: en sorts ork

Vapen: Yxa och olika natur magier

+sidor: rider en varg, stark ganska inteligent bra reaktions förmåga

-sidor: nervös mistänksam hetlevrad tänker inte så mycket framåt om han inte måste.

Namn: Vince

Familj: Alvsläktet i alla världens skogar.

Ras: Alv

Vapen: Pilbåge och dolkar

+: Riktigt snabb, både med båge och annat, smart, bra syn, bra hörsel.

-: -

+ Rowyn och Kanji som jag inte fått tag på under dagen.

Senast ändrad:

Nymfo som låghalv vaken under trädet såg plötsligt nånting komma mott honom.Han stäldesej upp snabbt o var beredd med spjuten.När saken var vid honom såg han att det var en av Teeths ryttare.Han lyssnade på ryttaren och sa:

-Visa mej honom.

Ryttaren sprang iväg mot stället där tulgahr o Teeth ar.Nymfo följde efter.När han väll kom ditt såg han den mycket sårade Tulgahr.Han satte sig på knä bredvid honom och började rappla långa remsor.Ett ljusgrönt ljus åkte runt Tulgahr o hans sår började läka sakta.När han var ful läkt stälde sej Nymfo upp o väntade på vad Tulgahr skulle säga.

Trådstartare #143

Oint drog fram en tunna och ställde den framför sig och klättrade upp på den så att han var i gämnhöjd mde Tulgahr.

Helt plötsligt flygande från Oints högra sida kom hans knytnäve fram och slog Tulgahr. Sen sahan lugnt:

- Den där fick du för att du säger så idiotiska saker, och för att du blödde ner min bästa skjorta..Men mest av allt var det nog för att se om din instinkt verkligen var sådär bra.

Oint stod fortfarande kvar och tittade in i Tulgahrs ögon med ena näven knuten.

Vince stod uppe i tornet och tittade ut över landet, men kunde ännu inte se något...

Senast ändrad:

Trådstartare #145

Oint lyssnade och hoppade ner från tunnan och sparkade bort den och sa sen:

- Sa du något alls till svartalverna? Oint tog nu fram den lilla hammaren och skar ett sår i fingret med sin fickkniv. Han målade in hela hammaren förrutom skaftet i blod och hängde sedan tillbaks den runt halsen.

Senast ändrad:

Trådstartare #146

- Min käre vän, som den godmodige dvärg litar jag såklart på dig. Om du var lojal mot min far är du även lojal mot mig, samma blod och samma näsa faktist.

Oint tog upp ett par ringar från en trasig ringbrynja och linade in hammarens skaftt i det, han fäste dom i varandra och tittade sedan upp mot himmlen.

Nymfo stod en bit bort stod och tittade på Oint.Han tänkte på att dom sa att han skulle kriga mot svartalver.Han hade bara hemska minnen om svartalverna.Sedan sa han:

-Oint jag känner igen hantverket du gör.Sedan tittade han upp mot himlen.

Senast ändrad:

Trådstartare #148

OOC: Svartalvstriden kommer att utföras kl 20:00 ikväll sålänge mist 3 "spelare" är inne..Så se till att vara här då.

IC: Oint tittade på Nymfo och skrattade lätt:

- Hehe det tvivlar jag på min vän. Jag är aldelles säker på att du aldrig skådat det du snart ska få se. Nu mina vänner måste jag ta ett kort farväl. Där finns ett ställe jag måste besöka innan jag kommer tillbaks. Var inte oroliga, TUlgahr tar över ledarskapet medans jag är borta, och jag kommer tillbaks om sisådär en timme eller två. Se till att ha allt redo och att träna soldaterna sålänge. Nymfo, du tar över lärandet om att använda ett svärd. Vince du fortsätter med pilbågsskyttarna.

Efter att dvärgen hade sagt det visslade han högt och hans björn Guntzz kom springande från ingenstans.

- Kom min vän, vi ska besökta en av dina gammla vänner.. sa han.

Sen gick dom utom synhåll från staden och försvann bort över en kulle.

Senast ändrad:

Nymfo lydde dvärgen direkt.Han gick bort till männen och började träna med dom.Först med träsvärd och sen med vanliga svärd.Om någon skadades så helade Nymfo dom.

Trådstartare #150

Under tiden var Oint och besökte Grimclaw. En druid som bodde inte långt borta från byn.

- Tack Grimclaw. Jag ska använda den väl. Ta väl hand om dig själv, och farväl tills vi möts igen.

Oint tog imot en liten fickplunta, och för en gångs skull var det inte någon form utav sprit. Det var något mycket ovanligt.

Oint och hans trogne björnvän Guntzz började vandra tillbaks till byn ett par timmar innan skymningen.

OOC: Jag har varit avsvimmad eftersom att jag trilla ner från taket :P

IC: Gnomen Heldob låg på taket när han hörde rop, han kollade upp och fick se Orch ryttare kommande, helts plötsligt kände han hur huset skakade. Han mumlade något ohörligt sedan började han klättra ner, sedan heltplötsligt tappade han greppet och trillade ner..

2 timmar senare vaknade han av att han kände en närvaro.. Han reste sig upp och kollade sig runt... var är alla? Ropade han.. Sedan såg han en bonde som sprang förbi..

Smygande följde han efteer bonden och fick se en centour som letade efter något.. Han vågade inte gå fram efter som han kände en närvaro.. Han väntade där i 30minuter.. Sedan såg han hur en skugga försvann och samtidigt försvann närvaron.. ytterligare 1 timme senare såg han en skugga igen och kände en närvaro men denna gången mer "svag" Hmm sade han

Han gick närmre centrum av närvaron och fick se en skugga vackla till och falla.. Han förstog att den var dödligt sårad och sprang för att hämta hjälp.. Han fick se Centauren under ett träd.. Efter som han var en liten feg gnoom vågade han inte gå fram.. Men han använde sina krafter för att centauren inte skull esomna "Hegro elsombno" mummlade han.. Han visste inte om det fungerade.. Men så fick han se en varg ryttare komma, han gömde sig och såg på när vargryttaren försvann med Centauren.. Han kände sedan hur närvaron blev starkare och starkare.. Men han kände också nu att närvaron inte var ondske full... Kan det vara.. nej det kan det inte, han dog tilsammans med dvärgen.. Sade han.. efter några minuter fick han se den stora läskiga dvärgen gå förbi.. Han sade till sig själv.. Det är bara en dvärg.. Men kan det vara den dvärgen, det är konstigt att jag kännder den närvaron och ser den dvärgen.. Han tog mod till sig och sprang fram framför Dvärgen "ursäkta mig men är du en av släkten Järnhand eller något sådant? Och är du en vän till skuggan Tulghar?

namn: Heldob

Ras: Gnom

familj: okänd

Specialitet: Spionnage

Kraft: Magi

+ Liten och smart

- feg

Senast ändrad:

Trådstartare #152

Oint stannade och tittade ner på den korte Gnomen som stod där och såg nervös ut och sa:

- Ingen mening med att vara nervös käre Gnome, och ja jag är Oint Järnhand. Son av Ragnar Järnhand..Inget särskillt stort släkte så varför letar du efter just min släkt? Säg mig ditt namn också är du snäll.

Mitt namn är Heldob gnom JAg kände en gammal känd närvaro.. Och sedan fick jag se dig.. Jag kände din far.. Du är väldigt lik honom.. Jag har studerat dig länge nu.. Men först nu är jag säker.. Värför är alla byborna vid caterdalen och värför högg orcherna isönder värdshuset vill jag nu fråga dig..

Trådstartare #154

Oint blev stumm..På endast två dagar hade han träffat två män som kände hans far..

- Jo dom säger att jag har samma näsa, och samma lust efter öl..

Hur kände du min far? Och vad gör du här?

- Och ja angående Catedralen och byborna..Svartalvarna kommer att invadera oss inatt..Vi försöker träna upp byborna till att slåss..Är du en krigare min vän? Isåfall vill du hjälpa oss?

Ahh! Svartlfer! *gulp* Okej! JAg hjälper er.. JAg kände din fader väl.. Han var en god vän han tog hand om mig efter att jag blev förädrarlös men tyvär så var jag för vild för att stanna kvar.. Jag tog till flykten och gömde mig i skogen, där lärde jag mig hantera magi, Jag är här eftesom jag stod vid din faders sida när han föll.. Jag lovade honom att om någon av hans släktingar kom hit skulle jag hjälpa dem tills jag dog eller han lämnade staden.

Gnomens blick föll nu på skuggan som hade stormat fram. Om det inte är tulghar.. Jag trodde du var bortom bergen sade gnomen med hånfull röst.. JAg hade visst rät när jag kände din närvaro.. Du har blivit starkare känner jag.. JAg var inte säker på om det var du men nu är jag säker.. Heldob Gnom heter jag bäste skugga sade gnomen och fnös föraktfullt.. Han vända sedan ryggen till Thuöghar och mumlade "instälsamma förädare"

Senast ändrad:

Nymfo hörde tulgahrs höga röst.Han var rädd att någonting hade hänt.Han sprang emot där hna hörde hans röst.Han stannade till när han såg denna syn.Han var bereed att ingripa ifall dom skulle börja bråka.

Trådstartare #157

Oint tittade upp och såg Nymfo. Precis som Nymfo var han också berred på att ingripa och höll sin sköld framför sig för att kunna blockera om det blev ett slag mellan Tulgahr och Heldob.

Han väntade för att se vad som skulle hända härnäst.

Heldob rös av ursinne, Din broder var inte där när han dog.. Och ïnte du heller.. du var bara där när ha fick sitt sår.. Du hade kunnat hindra det men du sprang efter din broder sade Heldob och använde sin magi.

"alhozdek derako!!" Tulghar slungades bakåt och kentauren blev förlamad även oint blev förlamad. Men, men det serut som om vi har samma mål.. Låt oss kämpa sida vid sida som vi gjorde innan Oints faders död..

Senast ändrad:

Trådstartare #159

Oint's förlamning släppte och han sa sen:

- Varför ska allt handla om mig? Låter som min far var en större man än jag trodde..

Oint satte sig ner i förvirring och drog händerna genom sitt hår medans han funderade.

Nymfo som fortfarande var förlamade tittade när tulgahr försvann ur sikte.Och för första gången i sitt liv kände han ett stick i mage av sorg.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in