Hoppa till innehåll

Ja! Har Kommit På En Bra Spel Ide!

NossLoad

Rekommendera inlägg

Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det!

Inga kommmentarer som t.ex "Bara 900 fm! du borde minst ge 1800 fm!" eller "Det kommer ju ta skit lång tid!" eller "Lär dig själv att programera!"

Tack på förhand!

Redigerat av NossLoad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde köra ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det!

Inga kommmentarer som t.ex "Bara 900 fm! du borde minst ge 1800 fm!" eller "Det kommer ju ta skit lång tid!" eller "Lär dig själv att programera!"

Tack på förhand!

Ja, för det första borde du lära dig att stava. Och om du var 10 så tycker jag inte att du ska ge dig på sånt här. Det är bäst om man kan själv... Bara mina åsikter ta det ej personligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde köra ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det!

Tack på förhand!

Jag förstår precis vad du menar men jag har varit intresserad av programmering sen jag var 9 (Jag har fyllt 11 nu). Och jag har spelat online spelen World Of Warcraft,Finaly Fantasy Online,City Of Heroes och Anarchy Online och jag har velat göra ett eget online spel länge fast jag har aldrig kommit på ett program man ens kan göra det i. Men nu när jag har hittat ett program (game maker) man antagligen kan göra det i så vill jag jätte mycket göra min dröm om att göra ett online till värklighet. Det jag menar är att jag vill börja på 11 års ålder och göra nåt större än vad en vilken 11 åring som hälst kan göra! Egentligen vill jag vara en som göra modeller till spel men jag har bara lyckats göra en lite boll så det tar lång tid innan jag lyckas göra en ganska bra model som t.ex min brors rymd skepp som tyvär tog 3 veckor och han var 17 då och det tar väl typ 1 år för mig och göra ett sånt skepp med min erfarenhet av modelling :( Jag skulle vara jätte tacksam om nån hjälpte mig med detta spel :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack på förhand!

Sluta vara kaxig <_<.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack på förhand!

Men jag försöker inte vara kaxig men det var bara en idè som ni kanske tycker är skit dåligt av en 11 åring att göra (tror jag vet varför du tror att jag vill vara kaxig!)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...