NossLoad Skrivet 25 December 2005 Rapport Dela Skrivet 25 December 2005 (redigerat) Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det! Inga kommmentarer som t.ex "Bara 900 fm! du borde minst ge 1800 fm!" eller "Det kommer ju ta skit lång tid!" eller "Lär dig själv att programera!" Tack på förhand! Redigerat 28 December 2005 av NossLoad Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 jag kan vara med Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Beldur Skrivet 27 December 2005 Rapport Dela Skrivet 27 December 2005 Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde köra ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det! Inga kommmentarer som t.ex "Bara 900 fm! du borde minst ge 1800 fm!" eller "Det kommer ju ta skit lång tid!" eller "Lär dig själv att programera!" Tack på förhand! Ja, för det första borde du lära dig att stava. Och om du var 10 så tycker jag inte att du ska ge dig på sånt här. Det är bäst om man kan själv... Bara mina åsikter ta det ej personligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 28 December 2005 Författare Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde köra ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det! Inga kommmentarer som t.ex "Bara 900 fm! du borde minst ge 1800 fm!" eller "Det kommer ju ta skit lång tid!" eller "Lär dig själv att programera!" Tack på förhand! Jag förstår precis vad du menar men jag har varit intresserad av programmering sen jag var 9 (Jag har fyllt 11 nu). Och jag har spelat online spelen World Of Warcraft,Finaly Fantasy Online,City Of Heroes och Anarchy Online och jag har velat göra ett eget online spel länge fast jag har aldrig kommit på ett program man ens kan göra det i. Men nu när jag har hittat ett program (game maker) man antagligen kan göra det i så vill jag jätte mycket göra min dröm om att göra ett online till värklighet. Det jag menar är att jag vill börja på 11 års ålder och göra nåt större än vad en vilken 11 åring som hälst kan göra! Egentligen vill jag vara en som göra modeller till spel men jag har bara lyckats göra en lite boll så det tar lång tid innan jag lyckas göra en ganska bra model som t.ex min brors rymd skepp som tyvär tog 3 veckor och han var 17 då och det tar väl typ 1 år för mig och göra ett sånt skepp med min erfarenhet av modelling :( Jag skulle vara jätte tacksam om nån hjälpte mig med detta spel :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 28 December 2005 Rapport Dela Skrivet 28 December 2005 jag har ju sagt att jag hjälper till Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Desu Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 för det första måste du ha den reggade versionen av game maker som kostar typ 20$ eller vad dte kostar send måste du ha senaste versionen och jag tror inte du vill betala 15-20$ för nåt program eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kevve Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 jag e reggad och det e nossload med annars skulle han nog inte göra detta projektet eller......:S Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unix Skrivet 30 December 2005 Rapport Dela Skrivet 30 December 2005 Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde köra ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det! Inga kommmentarer som t.ex "Bara 900 fm! du borde minst ge 1800 fm!" eller "Det kommer ju ta skit lång tid!" eller "Lär dig själv att programera!" Tack på förhand! Sluta vara kaxig <_<. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
>Daniel< Skrivet 6 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 6 Januari 2006 jag kan hjälpa :) jag e reggad men har aldrig testat göra onlinespel..säkert inte så svårt ^^ har hållt på med gamemaker i 2 år 11-13 självklart kan jag koda :) men suger på att måla Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NossLoad Skrivet 10 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 10 Januari 2006 Jag har tänkt mycket på att göra spel och vad för spel jag ska göra och så laddade jag ner ett exempel (inte på gamemaker.nl). Jag såg att man kunde köra ansluta sig till ett nätverk fast detta var bara att man kunde gå in och chatta med dom på deras hemsida men man borde ju kunna göra ett spel där man ansluter sig till ett nätverk som gör att det skapas ett object som man själv styr och om då 1 person kan göra det så kanske man då kan göra det med flera och igenom detta göra ett sorts online spel :D. Jag kan precis ingeting om nätverks anslutning i game maker men jag vill försöka att göra min ide till värklighet. Alltså det jag behöver är en bra programerare. Jag gör spritsen men programeraren får minst 900 fm sen så kan du ju självklart få mer desto bättre du gör det! Inga kommmentarer som t.ex "Bara 900 fm! du borde minst ge 1800 fm!" eller "Det kommer ju ta skit lång tid!" eller "Lär dig själv att programera!" Tack på förhand! Men jag försöker inte vara kaxig men det var bara en idè som ni kanske tycker är skit dåligt av en 11 åring att göra (tror jag vet varför du tror att jag vill vara kaxig!) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.