Hoppa till innehåll

Xlink Kai?


Mezox
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag vill veta exakt vilka saker man ska göra för att kunna spela på nätet med Xlink Kai. Inte bara: Koppla datorn till Xboxen med hjälp av en router och sen datorn till nätet. Jag vill veta hur man ska "instrallera" xboxen till Xlink Kai:et. Om du ska ha något speciellt program på Xboxet. Exakt vilken sorts kabel/router man ska ha. Hur man använder det första gången osv.

 

 

Mycket tacksam för svar kan även förekomma en liten pott på mer än 200 FM om det fungerar för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

använd inte kai det är ******* kommpliserat använ xbc

gör så här

ladda ner xbc här

skapa ett account

det kvitar villken router det är kvittar villken nät kabel det är

starta xboxet och starta te.x halogå in på "multiplayer" sen "system link"gå in på halo i xbc

sök efter xbox:et (klicka på stjärnan) om du kopplat rätt hittar den det

gå sedan in på en server i xbc

sök efter servrar på xboxex om du hittar en sågjorde du rätt :)

Redigerat av ZL
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså man ska ha xlink kai,den är bättre än xbc och det är mer människor som använder xlink än xbc.De ä ingen ide' att komme me nått så att jag ska ändra mig för jag har båda två på datorn å har använt båda två......

 

Nu till ämnet:

Vad behöver man för att komma igång?jo först kablar så du kan koppla ihop din box med ditt nätver/dator & sedan ska man ladda ner själva programmet ifråga till datorn (xlink kai eller xbc) från deras hemsidor,och sedan ska du installera programet på din dator och så ska du se till att din xbox är ihopkopplad på ett sätt som gör det möjligt för dig att komma ut på nätet med den(finns på deras hemsidor det också) och sedan ska du starta ett spel som har system link.Nu ska du ta ock starta programet och sedan söka din xbox(måste starta system link för att datorn ska kunna hitta den) och sedan ska de bara vara att spela......

 

 

Dock så kan du bli tvungen att som jag att öppna dina portar i datorn för annars så kan det bli problem(det kommer upp en ruta som säger det i dom båda olika programen) & sedan rekomenderar jag dig att inte ha både xlink kai och xbc på dator samtidigt för dom kan störa ut varandra så det blir problem(för mig funkar det fint att ha båda programmen på datorn,men för mina polare så funkar det inte så dom använder bara xlink kai)

 

 

Ps:glömde tillägga att du inte ska instalera nått på xboxen för att det ska funka,och sedan var det nån som undrade om man kan använda sin chippade box med programmen och svaret är ja,du kan tillochmed ha nerladdade spel och det funkar (jag har ett chippat xbox så jag vet,men jag spelar oftast orginal spel så jag brukar då köra med avslaget chipp)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

asså man ska ha xlink kai,den är bättre än xbc och det är mer människor som använder xlink än xbc.De ä ingen ide' att komme me nått så att jag ska ändra mig för jag har båda två på datorn å har använt båda två......

 

Nu till ämnet:

Vad behöver man för att komma igång?jo först kablar så du kan koppla ihop din box med ditt nätver/dator & sedan ska man ladda ner själva programmet ifråga till datorn (xlink kai eller xbc) från deras hemsidor,och sedan ska du installera programet på din dator och så ska du se till att din xbox är ihopkopplad på ett sätt som gör det möjligt för dig att komma ut på nätet med den(finns på deras hemsidor det också) och sedan ska du starta ett spel som har system link.Nu ska du ta ock starta programet och sedan söka din xbox(måste starta system link för att datorn ska kunna hitta den) och sedan ska de bara vara att spela......

 

 

Dock så kan du bli tvungen att som jag att öppna dina portar i datorn för annars så kan det bli problem(det kommer upp en ruta som säger det i dom båda olika programen) & sedan rekomenderar jag dig att inte ha både xlink kai och xbc på dator samtidigt för dom kan störa ut varandra så det blir problem(för mig funkar det fint att ha båda programmen på datorn,men för mina polare så funkar det inte så dom använder bara xlink kai)

 

 

Ps:glömde tillägga att du inte ska instalera nått på xboxen för att det ska funka,och sedan var det nån som undrade om man kan använda sin chippade box med programmen och svaret är ja,du kan tillochmed ha nerladdade spel och det funkar (jag har ett chippat xbox så jag vet,men jag spelar oftast orginal spel så jag brukar då köra med avslaget chipp)

 

Tack, om det funkar så får du typ minst 800 FM eller något sånt.

Vad menar du med "System Link".

Nästan allt annat förstod jag.

 

Edit: Det är nästan inga spelare på Xlink Kai. Är det fler på Xbc?

Redigerat av Mezox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

varje gång jag har spelat så har det varit mer spelare på xlink kai....

å system link är ungeför som live....

Lite bättre förklaring:

För att du ska kunna se om du ska kunna spela just det spelet (ex. rbs 3 black arrow) så måste du läsa på förpackningen eller om du inte har förpackningen eller du har laddat ner spelet så är det bara att starta spelet & kolla där i listorna....om du hittar det så kan du oftast spela spelet online med xbc eller xlink kai(det finns undantag)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

dom flesta vet de,å vi snackar inte om live vi snackar om xbc & xlink.....

Men det är dumt att man blir bannad från live bara för att man chippar sin xbox,det är juh som om internett bolagen skulle stänga ditt internett om du byter grafik kort eller hårddisk.För det är juh man själv som har köpt xboxen och man får juh skruva upp den och chippa den

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...