💬
Logga in
Fuska.se

Nationella Prov...

13 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

jo, nu i vår är det ju dags för niornas nationella prov. det är samma prov i hela landet och alla ska göra det samma dag, men förmodligen är det alltid någon skola som hamnar efter eller före pga t.ex. skolresa eller annat så det är en del folk som lägger ut svaren på nätet efteråt. min fråga är nu, vad gör vi om någon postar en sådan tråd? det bryter ju inte mot någon regel... eller möjligtvis mot "...eller något annat material som kan tänkas bryta mot någon tillämplig lag.". i alla fall inte helt glasklart. nu kommer det säkert ingen sådan tråd men jag tänkte att vi kunde vara lite löjligt väl förberedda ifall. och ska vi klistra upp en tråd så att de vet att de inte får göra det?

jag tycker det borde vara värt minst en varning i alla fall...

Nivå 7 · Fuskare

helt klart, inget fusk ska tolereras om det inte gäller något singelplayerspel som inte påverkar någon annan :P.

Nivå 6 · Fuskare

Någon text som säger att man inte får göra så behövs nog inte. Det har ju funkat innan, eller?

Det är väl dessutom mot svensk lag att lägga upp frågorna? Det får de väl kolla upp själva innan de lägger upp något.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #4

håller på att kolla lite i lagboken... men den enda bra tjänst jag hittade ska ju ha betalt för att visa mig lagar om skolan...

Nivå 6 · Fuskare

Kanske inte står nåt i lagboken. Men det är hur som helst copyright-skyddat och får inte läggas upp.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #6

hittade bara otroligt kort om proven... är nog inte heller copyrightbrott såvida det inte handlar om själva frågorna... men vi har ju den bästa regeln, "Fuska förbehåller sig rätten att stänga av användare på vilka skäl som helst och kan i vissa fall stänga av användare direkt.". men hittar vi inget som kan tänkas bryta mot någon regel kanske vi måste informera om det...

Nivå 6 · Fuskare

Haha :P

Vi får väl köra stenhårt på den :)

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #8

diggar den. f*n epaaj om vi inte skulle ta och varna lite medlemmar i eftermiddag... ;) :P

Senast ändrad:

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin

Kommer det inte komma upp några bilder eller liknande på proven så är det bara att låta diskussionerna flöda på anser jag.

Nivå 7 · Fuskare

Ja, det behövs nog inte gå ut med ett meddelande om detta. Alla andra år har ju gått bra och det ska väl inte ändras nu. Medlemmarna måste väl ha lite vett att inte gå ut med svaren till dom nationella proven. Vi kommer antagligen inte ens behöva tänka på problemet.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #11

nix. men om det nu skulle dyka upp något, vad gör vi då? tar bort inlägget och varnar? bannar? kontaktar internetleveratören?

Nivå 6 · Fuskare

Nico: varna, ta bort texten och lås tråden ;)

Det funkar nog.

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

jups, tycker det med. men ville höra med er andra så vi är överrens.

15 Jan 2006
Nivå 6 · Fuskare

Vad är det för nationella prov?

alltiett?

I matte spelar det ju ingen roll om svaren kommer upp då det är oväsentligt;D

engelska/svenska tal kan man ju inte fuska i, eventuellt förbereda sig.

sen handlar väl det mesta om uppsatser, och ja läsförståelse kanske det finns några roliga frågor i iofs.

det är vad jag minns av alla mina nationella :meddum:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in