💬
Logga in
Fuska.se

9 Personer Avstängda

4 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin
Trådstartare #1

Då har jag äntligen blivit klar med utredningen kring alla PM och detta ledde till att 9 personer blev avstängda, 1 vecka per PM. Och någon lyckades pricka in sin 5:e varning så där blev det forever avstängning.

Sedan så gick även en kopia till de flesta internetleverantörer, respons lär dröja förrutom det sedervanliga autosvaret från Telia hehe:

Detta är ett automatiskt svar/This is an automatic reply

Om du vill anmäla ett netikettbrott ber vid dig använda ett anmälningsformulär som finns på www.telia.se/sakerhet .Gå in under rubriken "Missbruk och anmälan" där det finns en länk till fomuläret.  Det som krävs för att vi ska kunna spåra en händelse är IP-adress, datum, tid och tidszon. En icke komplett anmälan kan ej åtgärdas.

Möjlighet finns att klistra in information av typen brevhuvud, utdrag ur loggfil mm. Observera att det är mycket viktigt att du anger hur mycket din dators klocka går fel om du har en loggfil, eftersom loggprogram använder sig av din dators tidsangivelser.

Vi kan endast spåra händelser som genererats från Telias Internettjänster. Alla Internetoperatörer har egna Abuse-avdelningar, varför du bör vända dig till Abuse på respektive domän för händelser som inte härstammar från en Telia-kund. Inkomna ärenden behandlas i turordning och någon återkoppling på en anmälan sker normalt ej.

Med vänlig hälsning

Telia Networks

Network Security

[email protected]

Bifogar avstängningarna här, så får ni väl hojta till ifall ni tror jag har missat någon.

_Salt_Popcorn_.txt

bra_fusk.txt

CarlJohnson.txt

Dr.cheat.txt

Hawker.txt

KNUTTE.txt

Kyle_Katarn.txt

Xory.txt

Zoxy.txt

Nivå 0 · Nykomling

Xbox 360 tror jag hade skickat något om jag inte minns fel...

du jag tänkte, skickade du med något utrag ur våran TOS? kanske de vill ha i annat fall...

Senast ändrad:

Trådstartare #3

Han skickade enbart ett så brydde mig inte om det. Har innan skickat med reglerna och så, men då har de inte brytt sig om det utan gått efter sitt eget avtal/villkor istället.

Nivå 0 · Nykomling

har det någon gång hänt att en internetleverantör varnat eller stängt av en kund efter anmälan från fuska?

Trådstartare #5

Normalt sätt så återkommer dem inte så responsen är dålig. Dock. vet jag att en kille fick sitt BBB 10/10 avstängd efter att ha spammat diskutera.fuskarna.nu för några år sen. Hans farsa mailade och bad om ursäkt och massa. Sen vet jag inte hur de gick med det.

Telia däremot brukar i princip alltid göra en notering, och har dom ett par noteringar så skickar dom ett brev och upplyser om deras avtal.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in