💬
Logga in
Fuska.se

Statistik Över Varningar

12 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling Bossen Admin
Trådstartare #1

Antalet varningar har ökat extremt på forumet under senare tid. Visst kan de bero på att de är fler moderatorer. Men ökningen på ett år har varit 400% och det är en alldelles för stor ökning.

Därför tycker jag att istället för att varna så mycket så bör man ge användaren en tillsägelse. Varningar skall endast ges vid grövre regelbrott. Små regelbrott kan man istället rensa bort. Ha som tumregel att ge max 1 varning i veckan.

16 Jan 2006
Nivå 0 · Nykomling

Jag varnade ganska mycket i början men har dragit ner mycket på det på senare tid.

Jag tycker dock att det är ganska omständigt att skicka ett PM hela tiden. Det har jag försökt lösa genom att tex, skriva en liten rad i personens inlägg.

Jag vet inte vad andra har för tankar kring det men det funkar väl ganska bra.

Ett annat sätt skulle vara om det fanns något som liknade änmälningsformuläret som alla medlemmar använder för att anmäla inlägg. Fast istället skickades det som PM till personen som gjort regelbrott.

Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Jag varnade ganska mycket i början men har dragit ner mycket på det på senare tid.

Jag tycker dock att det är ganska omständigt att skicka ett PM hela tiden. Det har jag försökt lösa genom att tex, skriva en liten rad i personens inlägg.

Jag vet inte vad andra har för tankar kring det men det funkar väl ganska bra.

Ett annat sätt skulle vara om det fanns något som liknade änmälningsformuläret som alla medlemmar använder för att anmäla inlägg. Fast istället skickades det som PM till personen som gjort regelbrott.

Detta skulle vara bra, men bara om det endast är vi mods som kan göra detta.

Annars kommer det att missbrukas.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Det var tänkt att bara moderatorer skulle ha tillgång till att skicka tillsägningar. Jag förstår att det blir kaos annars :P

"Anmälningar" och "Tillsägningar" är två helt olika funktioner och den sistnämnda kan bara nås av moderator+admin.

Nivå 0 · Nykomling

jomen det låter bra. tycker inte jag varnar så mycket. vissa stängde ju av 9 personer härmodan så om man jämför med det så...;)

då kan man kanske ha en fast titel i meddelandet som "Du har fått en tillsägelse" eller åtminstone det som standard när man ska använda funktionen. så få moment som möjligt, bara skriva några rader och en länk och så klart. überbra.

Trådstartare #6

Tar tid och fixa en tillsägelse funktion, lättast är och radera inlägget om det är helt åt pipan, alt. ändra i inlägget som nico skrev.

För tid lär jag inte ha förrän påsklovet :/ Skolan började ju idag :(

Nivå 0 · Nykomling

Det vore ganska svårt att hålla reda på vilka som fått en tillsägelse ändå? Visst, 400% är också en ökning . Jag motsvarar nog hälften av den procenten. (Bara skojjar :P). Iallafall, jag varnar inte ofta, men som sagt vid grövre brott ger jag varningar. Om man ska använda sig utav tillsägelser måste vi hitta på ett snabbt och enkelt system som visar vilka som redan fått tillsägelser o.s.v. men det låter inte så simpelt. I och för sig är jag ingen programmerare men det låter inte som ett enkelt jobb.

Trådstartare #8

Mjo, därför måste man vid tillsägelse antingen radera inlägget eller ändra det, så det står ändrad av moderator den |datum|.

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

Detta kanske låter lite långsökt, men skulle dom inte bara kunna ändra tillbaka så att det skulle se ut som något aldrig hänt/ skriva något annat?

17 Jan 2006
Trådstartare #10

Mjo men då riskerar dom ju en varning, så de vore rätt korkat ;)

Nivå 0 · Nykomling

det var ju varna vi inte skulle göra. finns ju en Tillsägelser tråd som knappt används. men det blir lite omständigt att posta i den så fort man säger till någon. i signaturerna brukar jag oftast skriva att de blir varnade nästa gång etc. men svårt att hålla koll på för någon annan än den som ändrade.

Nivå 0 · Nykomling

Det känns lite taskigt att kladda ner deras signaturer med "Du får snart en varning om du fortsätter..."

Jag tycker det är bättre att bara skriva i inlägget det gäller.

Nivå 0 · Nykomling

jo, jag menade om de t.ex. har för lång signatur eller länk i signaturen så brukar jag skriva §3:1, varning nästa gång till exempel. inte om det är vanliga regelbrott alltså utan de som gäller signaturerna.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in