OmenChild Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 Har en SonyEricsson W800I och jag undrar jag har ju inge motagning där jag bor så då undrar jag om något/Om det går att koppla mobilen till datorn och få full motagning. Behövs ett pogram eller vad? :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
nico Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 inte datorn kanske men en extern antenn går ju att fixa. brukar alltid finnas ett uttag för extrern antenn på mobiler. antenn finns på typ biltema och clasohlson, liksom sladd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OmenChild Skrivet 20 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 ja jag vet men det ee så här en kompis sa att man kunnde koppla igenom USB och sedan skaffa sig en pogram vara mer visste han inte! :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SlimShady Skrivet 20 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2006 Men vad gör det? Du behöver en antenn inte datorn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OmenChild Skrivet 21 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 men kolla här så här tänker vi att om man koppla den till datorn.. Sedan få motagning genom Bredbandet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 21 Januari 2006 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 Nej, det kan du inte. Det är mobilmasten som skickar signalen och för att få bättre signal krävs då en bättre antenn, dvs en extern mobilantenn som du kopplar till din mobil under förutsättning att den har ett uttag för en extern antenn. Annars kan du ju även byta operatör till en med bättre täckning. Telia brukar ha bäst men kostar lite mer, dock så äger dom Halebop som har lägre priser men samma täckning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
OmenChild Skrivet 21 Januari 2006 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2006 jaha synd för jag bor ute på landet och har inte motagning på någon operatör! :( och orkar inte vänta tills masten sätts upp men finns det inga fler sett en att skaffa sig ett anten? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.