💬
Logga in
Fuska.se

Vad Kan Man Programmera?

15 svar · startad

Trådstartare #1

Vad kan man programmera om man lär sig Java?

Menar inte Java-script för er som inte vet.

jaa... om du bygger på med lite extra kodning kan du göra spel och apps till moblier. men det krävs lite extra kunskaper som sagt. så kan du göra javaapplets, sega små saker som slöar ner alla hemsidor de befinner sig på och kan krasha besökarnas webbläsare... och så mindre program och spel...

22 Jan 2006
Trådstartare #3

Nu var du rolig va?

Han svarade på din fråga.. jättekul...

det är bara sanningen. 70% av alla webbplatser med java krashar min webbläsare och 90% av resten slöar ner sidan. oftast handlar det om tokonödiga saker som texteffekter som kan göras mycket bättre och enklare på andra sätt. de har en otrolig förmåga att krascha läsare speciellet om någon lite hemsidesnickare har varit ute och damsugit internet på gratisapplets och lagt in 10 st på en och samma sida.

chatter går att göra i Java... men java används ganska sällan i vanliga program. fördelen med de program som skrivs i Java funkar ofta på både Mac, Pc och Linux.

Dock finns likadana program kodade i C som tar mycke mindre ram o cpu...

27 Jan 2006
Trådstartare #7

Haha. Jag hörde det idag att Java går att använda til att programmera tvättmaskiner och liknande. Går det verkligen?

2 Feb 2006

tror inte det går^^

tvättmaskiner är nog en myt

men man kan göra frågesports program, miniräknare, spel, valuta omvandlare, webbläsare, orbehandlings program litte allt möjligt om man bara kan programera (jag kan litte som jag får lära mig i skolan kör en kurs just nu som hetter programering A JAVA)

lol tvättmaskiner låter roligt^^

6 Feb 2006
Trådstartare #11

Ja programmen till dom. De blir ju programmerade nu för tiden...

10 Feb 2006

tror de går men då e nog inte allt byggt med java idag finns det till och med brödrostar som är programmerade

Senast ändrad:

14 Feb 2006
↗ till inlägget

Haha. Jag hörde det idag att Java går att använda til att programmera tvättmaskiner och liknande. Går det verkligen?

Ja, C & java går att ha i Tex Tvättmaskiner!

Allt som har data chip i sig.

Det är schipen som är kodade i java & C (går med andra!)

19 Feb 2006
Trådstartare #14

Ha va skoj. Det blir allt fler och fler vardagliga saker som blir datoriserade... Då hade jag rätt om Java och tvättmaskiner...

20 Feb 2006

schipen ?? WTF Vadå stavfel, Förlåt mig =P

Du kan göra MMORPG's Runescape är ju gjort av java

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in