Det var ett långt ord. Orkar inte läsa hela.
Längsta Ordet Ni Vet?
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhålls-uppföljningssystemdiskussionsinläggsförberedelsearbeten
Is = Is
Spårvagnsaktiebolagsskensmutsskutarefackföreningspersonalsbeklädnadsförrådsförvaltaren
internationaliseringarnas, är ett av svenskans icke sammansatta ord. I svenskan kan man sätta ihop ord hursom helst. Det funkar inte på många andra språk.
Annars är, Hyponeurikostiskadiafragmakontravibrationer, ett ganska långt ord som faktiskt finns. Vill man var kortfattad kan man skriva hicka :)
pappersindustrialltillverkare
↗ till inläggetNordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterialunderhållsuppföljningssystemdiskuss
onsinläggsförberedelsearbeten.
Sveriges längsta ord och välrdens längsta ord.
nepp inte världens längsta ord
i guinnes rekordbok 2006 står det ett mycket mycket längre ord en det där fast på ett annat språk
Okej, det längsta ord jag kunde hitta var: Ö! Visst var det långt?
inte längre en Å! det är ju mycket längre! :P
Men I e längst jö!!
WOW vilket långt ord du kom på suppermario!!
Spår-vagns-aktie-bolags-sken-smuts-skutare-fackförenings-personals-beklädnads-förråds-förvaltaren
spårar inte detta ur nu va :P
avloppsförenadesoppåsar (dök upp i skallen, finns ej på riktigt) :P
↗ till inläggetaaaa ja vet...WOW vilket långt ord du kom på suppermario!!
Officiellmoraloppsblåbärssoppemakarefrånazerbadjan
Rätt långt or d oxå :P
cykellåsnyckel inte så långt men haha
längsta ordet :
ingenting!
Av dessa ord ni alla håller på att ta upp brukar ni använda i er vardag? ;)
Försök vara lite mer realistiska och kanske ta fram ett ord som ni vet att ni själva ibland kanske använder i hemmet som är långt. Inget bara ni finner på nätet.
Ska kanske inte säga såhär eftersom jag har gjort samma sak själv men det blir mer intressantare än att läsa ett ord man knappt förstår sig på.
Acetylsalisylsyra är ett ganska långt ord.
Uppfinessrikedomare är rätt långt. Men är inte bra på varken att stava eller komma på ord.
Aggrigatfuktsskydd är ett ord jag använt en gång, inte så värsta långt men...
↗ till inläggetAcetylsalisylsyra är ett ganska långt ord.
d e rätt kul d oxå...
D håller vi på med i NOn nu...För er som undrar så är d Acetylsalisylsyra ett annat ord för C-Vitamin tror ja d va...