jag vill gätte gärna ha ett program så man kan göra 3D modeller! håller på med ett 3D spel fast jag vill ha nått program så jag kan stoppa in lite fiender osv (alltså egen gjord)
Gratis Modell Görar Program
animeringar lr bara bilder på gubbar?
3ds max e la bra, men kostar mkt.
annars finns det ju poser fast det e inte gratis
ac3d finns med helt gratis men man kan nog inte animera tror ja...
OKej jag har trial version av 3ds max
Det bästa programmet jag vet skulle nog vara Blender (http://www.blender.org)
Det är dessutom helt gratis hur länge som helst, jag har själv använt det länge och jag har bilder på 3D bilder som jag har gjort med det.
På deras hemsida finns det dessutom massor med "tutorials".
Väldigt lätt att använda, går att göra animationer med det också.
Säg till om ni vill se bilder på det.
har en fråga jag vill diagna ett spel i 3D har nån nåt pogram så man kan göra trede figurer sen göra så dem rör sig??
↗ till inläggethar en fråga jag vill diagna ett spel i 3D har nån nåt pogram så man kan göra trede figurer sen göra så dem rör sig??
Sluta gå offtopic...
hackex: joo visa lite!! :P
offtopic... jag vte ej vad de e vad e de??
Hur många år är du? Off-topic betyder att man snackar om annat än med topicen att göra som jag nu :P
↗ till inläggethar en fråga jag vill diagna ett spel i 3D har nån nåt pogram så man kan göra trede figurer sen göra så dem rör sig??
det kallas att "animera"
ok men jag e 11 år har gjort ett eget rpg spel men jag vill nu göra ett med mycket bätre grafik typ 3d kan nån hjälp mig med det
Gör ett nytt ämne om de!
annars rekomenderar jag 3D game studie
VÄLDIGT bra program.. :) fast de kostar... men de finns 30 dagar trial som du kan prova (sök på google: 3D game studios)
för de första, ´skäms inte för din ålder ;p jag e snart 13...
du behöver lära dej att koda i c++, c# eller något annat prog.språk...
så nu e jag snart 13 år och kan nästan c++ flytande...
men ska du börja med o lära dej programmera, så kommer de kosta dej några "lakan" (tusenlappar) för alla böcker du behöver
jag men de böhver ej va så avanserat men jag vill bara att det ska va bättre grafik en rpg 2003 och lite lite coolare
jag har poramerat förr jag har gjort en egen data gjord film jag anväder nu rpg maker 2003 ska få rpg makers xp så deså jag gör allt själv
exakt VAD har du programmerat i?
det enda gratis 3d program jag känner till är zmodeler och det är ganska enkelt men inte bra
c++ med windows eller vanlig c++ jag e snart 13 och kan c++ ganska bra
anim8or (gratis) och Blender (gratis.)
på denna sidan har man mkt grejer = LÄNK HÄR!
↗ till inläggetdet enda gratis 3d program jag känner till är zmodeler och det är ganska enkelt men inte bra
c++ med windows eller vanlig c++ jag e snart 13 och kan c++ ganska bra
upp till bevis ;P
lös denna
Jag har en char[] som har följande format "Namn=Signatur". Jag använder strtok() för att hämta namnet: code: name = strtok(buf,"="); Men istället vill jag ha de som e kvar av strängen, alltså signaturen, i en annan char[]... hur gör jag?
*test*
/Edit, glömde slutkoden ^^