💬
Logga in
Fuska.se

Usb-minne

14 svar · startad

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Hej! jag har just fått ett nåt USB-minne, Zap slider heter den.

Det konstiga är att den sällan funkar när jag stoppar in den, jag har ofta tonen som betyder att man just har stoppat in någon USB-enhet och mappen flyger upp.

Men det är ganska sällan jag kan flytta runt filer.

En annan sak som är konstigt är att på en annan dator funkar den hur bra som helst.<_<

Jag vet inte ifall det är fel på USB-porten i min dator, därför den är alldeles ny, och desseutom har jag inte problem med andra USB-enheter (inklusive USB-minnen.)

Nån som vet?

:huh:

7 Feb 2006
Nivå 8 · Veteranfuskare

USB minnet är kanske låst. Har du kollar på Den här datorn om USB minnet finns där?

Det kan finnas en låsknapp på usb-minnet

Nivå 4 · Lärling

off topic men...

köpte ett 8G USB minne för 100 svenska kronor i kina.....

funkar perfekt!

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #5

Nepp, ingen lock-knapp

Nivå 4 · Lärling

Det som du beskriver har hänt med mig med min Mp3 spelare. Den funkade inte på min dator, men på andra funkade det.

Jag försökte oxå klura ut felet, men hittade inte det. Så det var nån fabriks fel. Så jag var tvungen att byta in den. Får nog du med göra.

8 Feb 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Nej, det kan jag nog inte, jag fick den av min pappas kompis och han hade köpt den i en affär som finns i Stockholm, inte på Gotland dit jag just har flyttat...

Nivå 4 · Lärling

Synd, men finns inte den affären på Gotland då?

9 Feb 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

Läs hela texten, "i en affär som finns i Stockholm, inte på Gotland dit jag just har flyttat..." = Nej.

Nivå 4 · Lärling

Ja, men jag tänkte om den även finns där..>.<

10 Feb 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #11

Ja ja, back to topic, någon som vet vad som är fel?

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Ja ja, back to topic, någon som vet vad som är fel?

vet inte.. hade samma fel på min ipod nano.... fanns det några drivrutiner med... för du bör installera de inann du sätter in den i datorn...

Nivå 9 · Veteranfuskare
Trådstartare #13

Fick inte med några drivrutiner, och det står att det bara behövs till windows 98, jag har XP och det har även den datorn som det funkade på.

Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

Fick inte med några drivrutiner, och det står att det bara behövs till windows 98, jag har XP och det har även den datorn som det funkade på.

hmmm mysko...ska forska vidare..

12 Feb 2006
Nivå 7 · Fuskare

Jag har ockse ett sådant här problem, har skrivit om det i ett eget ämne. Hos morsan så funkar den nästan pefekt förutom att den vill äta spänning (laddas) först. Vi har Windows XP.

Hos farsan funkar den inte även om jag har installerat drivrutinerna som man måste ha för att den ska funka till Windows 98. Datorn hittar MP3 spelaren, men den försvinner lika snabbt som den hittades.

Jag har en MagicStar 256 Mb

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in