💬
Logga in
Fuska.se

Spel-motor

14 svar · startad

Trådstartare #1

Vilken Game-Engine (spel-motor) tycker ni är bäst egentligen. Jag ställer den frågan för att jag vill ha en engine som är lätt att lära sig och som är bra. Jag är inget Web-Poll Kort med jag vill väldigt väldigt gärna ställa denna fråga.

14 Feb 2006

Beroende på hudrant spel du vill göra.. säg hurdant så kanske jag vet nån! :D

Unreal-motorn?

Q3 motorn är enormt skönt att spela på.

Trådstartare #5

Jag skulle vilja göra ett RPG spel fast att det ska vara online men jag vte inte om man kan kalla det MORPG då.

Vill du göra en Battleon liknande spel?

15 Feb 2006
Trådstartare #7

Ja! Precis! Jag kunde inte komma på nåt liknande igår!

↗ till inlägget

Q3 motorn är enormt skönt att spela på.

Håller verkligen med. Finns så sköna fusk till den också. Jag är f*n förälskad i gravity-fusken.

antar att du menar du trickjumping?

16 Feb 2006

ca3d-engine

den kör man ju med man gör ju såna spel som half-life :D

*skickar adressen*

http://www.ca3d-engine.de/c_About.php

Trådstartare #11

Det är ju bra att ni ger mig en massa bra tips på andra engines men jag vill ha en engine som jag kan skapa spelen med + att jag vill skapa battleone liknande spel. :D. Jag tror det var Omega99 som gav mig en skit bra Engine fast jag råkade tabort den :(.

Senast ändrad:

19 Feb 2006
↗ till inlägget

Trickjumping...? Vad jag menar är när man skriver in hur mycket gravity man skall ha, och sedan hoppar man högt som f*n, om man har ställt in den lågt, och hoppar mycket lågt, om man ställt in den på ett högt nummer.

20 Feb 2006
Trådstartare #13
↗ till inlägget

f*n!!! SLUTA GÅ OFFTOPIC!

DET VAR DET MEST OFFTOPIC JAG NÅGON SIN SÄTT PÅ ETT FORUM!!

Det var inte alls off-topic. Vi pratade om en spelmotor. Gissa vad tråden heter.

Trådstartare #15

Men LOL! Läs alla inlägg!!

Omega99 Kan Du Inte Skriva Den Bästa Enginen Du Vet För Det Var Den Som Jag Råkade Tabort!

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in