💬
Logga in
Fuska.se

Vilket Zelda?

16 svar · startad

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #1

Hej.

Har tänkt köpa ett Zelda spel och jag undrar om jag ska köpa

Zelda: The Wind Waker eller The Legend of Zelda: Twilight Princess?

Vilket är värt att lägga pengar på? Är det någon som vet det exakta datumet

när The Legend of Zelda: Twilight Princess kommer ut? Står olika på alla sidor :S

Nivå 0 · Nykomling

nej man vet ej när det kommer rekomenderar zelda Tp ej ww för bllä vilken grafik tp mycker bra :cool:

↗ till inlägget

nej man vet ej när det kommer rekomenderar zelda Tp ej ww för bllä vilken grafik tp mycker bra :cool:

Köp Zelda Collection Zelda the Wind Waker och Twilight Princess :P

Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #4

Menar du det zelda spelet man kunde köpa från nintendo.se? det med oot och majors mask?

Nivå 0 · Nykomling

Twilight princess kommer säkert bli otroligt bra, men wind waker är en ögonsten som du inte heller borde missa. För att summera lite snabbt och lätt borde du skaffa båda när du har pengar. Köp wind waker nu och spara pengar till TP som kommer senare iår får vi hoppas.

Nivå 0 · Nykomling

Ja Wind Waker nu.

Sen köper du Zelda Twiniligt Princess när det kommer ut.

Nivå 0 · Nykomling

Om jag ska rekommendera ett spel säger jag Twilight Princess.

Wind Waker är ett väldigt bra spel även om många klagar på grafiken.

Dock har jag läst att de använde den sortens grafik (cell-shading) för att lättare kunne visa ansiktsuttryck och känslor.

Collector's Edition består av 4 Zelda spel:

The Legend of Zelda. (NES)

Zelda 2: The adventure of Link. (NES)

The Legend of Zelda: Ocarina of Time. (N64)

The Legend of Zelda: Majora's Mask. (N64)

+ 2 filmsekvenser (Wind Waker och Zelda-serien) och även 20 min spelbart demo av Wind Waker.

Wind Waker har 2 versioner. vanliga och även en speciallare med 2 bonus-spel.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time och The Legend of Zelda: Ocarina of Time: Master Quest.

22 Feb 2006
Nivå 0 · Nykomling
Trådstartare #8

Okej, tack för alla råd :D

Men om man köper tww specialaren är det 64 grafik på The Legend of Zelda: Ocarina of Time och The Legend of Zelda: Ocarina of Time: Master Quest? Tycker det e så fult nu att jag inte orkar spela det :P

Nivå 0 · Nykomling

Det är samma grafik.

Spelet Master Quest heter egentligen URA Zelda som är ett projekt som lades ner för ett tag sen.

Nu med special versionen av Wind Waker får vi med detta spel som då fått namnet Master Quest.

Story i Master Quest samt allt utom templen är detsamma som i Ocarina of Time.

Utseendet i templet är också detsamma med ett fåtal undantag. Annars är alla pussel nya och så.

15 Mar 2006
Nivå 0 · Nykomling

Men köp Twilight Princess(om du orkar vänta vill säga...)

16 Mar 2006
Nivå 0 · Nykomling
men köp wind waker först sen hinner du säkert spara till Twilight Princess!...
19 Mar 2006
Nivå 0 · Nykomling

Ska du skaffa Wind waker, så skaffa limited edition säger jag (alltså det där man får med Zelda oot och Zelda matser quest). Har inte spelat Twilight Princess en, men från vad jag har hört/sett har jag stora förväntningar på det. Jag skulle skaffa båda.

20 Mar 2006
Nivå 0 · Nykomling

WW är ju inte direkt så jätte skön spelkänsla i. Det är ganska tråkigt med ett stort fet hav och det där när man ska leta efter kartan är ju bara så tråkigt. Man har helt enkelt, enligt min mening, tagit bort hela Zelda känslan i spelet. Om du inte har spelat Zelda förut, som du säkert har, kan det vara ett kul köp.

Jag tycker det nya verkar grymt så jag kan verkligen rekom3endera det.

Nivå 0 · Nykomling Moderator Moderator

Köp alla Zelda spelen... inget är dåligt...

22 Mar 2006
Nivå 0 · Nykomling

hmm..jag tycker windwaker är alldeles för lätt...vänta och köp TP

2 May 2006
Nivå 0 · Nykomling

köp WW nu för du kan spara ihop pengar till TP som troligen kommer ut nån gång i september

↗ till inlägget

WW är ju inte direkt så jätte skön spelkänsla i. Det är ganska tråkigt med ett stort fet hav och det där när man ska leta efter kartan är ju bara så tråkigt. Man har helt enkelt, enligt min mening, tagit bort hela Zelda känslan i spelet. Om du inte har spelat Zelda förut, som du säkert har, kan det vara ett kul köp.

Jag tycker det nya verkar grymt så jag kan verkligen rekom3endera det.

Ingen känsla? Visst, känslan är inte lika skyhög som i alttp, oot mm. Men när jag spelade det för första gången tyckte jag känslan var så extrem. Men du har rätt om havet, det är smått jobbigt att segla innan man får sången.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in