Hoppa till innehåll

the Lord of the Rings: return of the king...


Gäst PatrikDenStore
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

ja längtar tills dom släpper den på bio men ni visste väll att på samma gång ska dom släppa extend versionerna på the fellowship of the ring och the two towers så man kan kolla på the fellowship of the ring på freda sen på lörda the two towers och sen på sönda the return of the king :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När Härskarringen: Konungens återkomst har biopremiär är jag i Funäsdalen och firar jul, så jag får se den efter nyår.. Tycker jag e synd...

 

Själv läser jag första boken, men tycker det e roligare med filmerna just nu, jag är på ett trögt ställe i boken, får läsa ut dem nån gång, så även fast man ser filmerna och inte läst böckerna spelar det inte så stor roll, att se filmerna är ju så häftigt och relistiskt, dock finns det massor med detaljer och saker dem hoppar över i filmerna, på det sättet ska man läsa böckerna =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har läst alla böckerna och vet vad som händer.

Det som hoppas över i de 2 tornen är t.ex. när filmen slutar. Dom kommer lite längre i boken än i filmen. Jag vill inte säga så mycke om vad som händer de övriga i gruppen, men jag kan säga att Frodo och Sam kommer över Gollums hemliga väg och in i Mordor innan boken slutar, medans dom i filmen inte äns kommer fram dit. Mer som dom fuskar lite med är när Frodo är nära att ge ringen till en ringvålnad. Egentligen är dom nästan framme vid Gollums hemliga väg när Frodo är nära att ge chefsringvålnaden ringen. Och han drar inte sitt svärd och håller inte på att mörda Sam. Dom fuskar säkert med massor av fler detaljer, men det är inga jag kommer ihåg såhär direkt. Dom fuskar mer i 1:a filmen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

är den bra? vad är det för extra-grejor som plockats bort från sagan om de två tornen?

 

den är jättebra, och en sak dem tagit bort är hornmonstret.. Jag kan inte så mycket mer.. och sen är det ju så många vandringar och sånt som har blivit förkortade med mera.. Men dem har fått ihop en bra film, om de skulle ha med allt som stod i boken skulle filmen bli as lång, typ 6 timmar eller nåt..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...