Hej! Jag tycker att det DVD är bäst att kolla på film på. Jag menar DVD har en otrolig bra grafik och sköna menyer. VHS var bra på sin tid men nu är det den nyare prylen DVD som gäller. Har många DVD filmer här hos pappa och betydligt färre VHS filmer.
Kollar Du På Film På Vhs Eller Dvd?
Finns verkligen ingen anledning att kolla på VHSfilmer framför DVDfilmer.
Det är klart att man kollar på DVD nu när det finns. Det är bättre än VHS på allt och menyerna är ochså väldigt snygga på vissa filmer. och det är ju med en massa roligt extramaterial på vissa filmer ochså.
Jag vet inte riktigt säkert.
DVD är väl bäst.
dvd är ju klart bättre än vhs
↗ till inläggetDet är klart att man kollar på DVD nu när det finns. Det är bättre än VHS på allt och menyerna är ochså väldigt snygga på vissa filmer. och det är ju med en massa roligt extramaterial på vissa filmer ochså.
Ja det är bekvämt att använda DVD. Som jag sa och som du nämner så är menyerna otroligt bra och innehållsrika. Jag kollar på många DVD filmer och det är vanligt att det finns mycket extramaterial med som misslyckade scener.
↗ till inläggetDet är klart att man kollar på DVD nu när det finns. Det är bättre än VHS på allt och menyerna är ochså väldigt snygga på vissa filmer. och det är ju med en massa roligt extramaterial på vissa filmer ochså.
Misslyckade scener är ett av det roligaste på extramaterialet tillsammans med Making Of.
Kollar på DVD mest, men dom flesta av mina skate filmer är på VHS
så det kan variera ibland.. Men mest DVD när jag kollar på vanlig film.
Jag har en hell bokhylla full med dvd,er. Men behåller mina vhs för att minas hur tiderna var med den.
På familjen är värre så finns det också mycket roligt extramaterial. DVD vinner nog den här omröstningen ;)
Ja kollar på DVD
Det verkar som det gör det.
Den dvd filmen med bäst extramaterial somjag har köpt är nog Freddy vs Jason eller Motorsågsmassakern.
Ehm typ för DVD har alla föredelarna
1.Bättre ljud
2.Nya filmer släpps tdigare
3.Extramaterial
4.Tar inte så stor plats ( fodralen )
Jag tittar dvd.. för att de blir bättre kvalite,menyer som är lätt användliga och massa olika "subtitles" och så kan man se vissa filmer dubbade (tittar aldrig dubbade)
Alla här inne verkar vara överrens om att det är bäst att kolla på film på DVD. Detta som vi har sagt på grund av menyner, kvailten, extramaterial med mera. DVD har vunnit den här omröstningen.
Själv måste jag försvara vår egen VHS, eftersom vår nuvarande DVD-spelare är fullkomligt usel. Sådana självklarheter som att det ska vara ljud på filmerna kan behövas ställas in i dunkla menyer med hjälp av instruktionsbok. Men visst, möjligheten till textning på valfritt språk är en stor fördel på DVD.
Spelar egentligen inte så stor roll för mej...
Jag brukar kolla på dvd på min dator för jag har inte köpt en sån där sladd som man kan kpoppla till en tv.
DVDn kan man styra i en massa menyer och ibland till och med spela spel
men vhs sätter man i filmen och trycker på play
Och DVD brukar ha typ borttagna scener och "hur gjordes filmen" o såna grejer
Ja tycker bäst om att kolla på DVD, för att de e bättre bild- o ljud kvalité