💬
Logga in
Fuska.se

Vad Är Viktigast I En Skräckfilm För Dig?

42 svar · startad

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #1

Själv så tycker jag om blodiga filmer som Motorsågsmassakern. Musiken är ochså en viktig sak och det har gjorts mycker bra musik till olika skräckfilmer och mina favoriter ää John Carpenter's musik till Halloween, Mike Oldfield's musik till Exorcisten och Henry Manfredini's musik till Fredagen Den 13:e. De är grymma.

23 Feb 2006
Nivå 5 · Fuskare

Musiken är viktigast. Det är bara så. Utan musik så skulle vilken blodig film som helst se ut som antingen en hemsk hemgjord skolvideo eller ett väldigt larvigt skräckfilmsförsök. Det är musiken som bygger upp spänningen i varje scen och som skrämmer en. T.ex, varje gång något läskigt händer så brukar det vara väldigt höga ljudeffekter som gör att man hoppar till. Fast sen så funkar ju inte nåt av det här om man inte är inne i filmen man kollar på.

Själva skräcken... Skrämseln ska finnas där och den läskiga känslan av att något är efter en. Även själva fotot. Att kunna se en häftig scen från långt eller ett passande håll för just den händelsen.

BLOD! MWA HAHAH AHA

24 Feb 2006

Special effekterna tycker jag är ganska viktiga.

Nivå 5 · Fuskare

Jag älskar specialeffekter

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #7

Specialeffekter kan vara väldigt effektiva om de är bra gjorda fast de flesta filmerna har bra specialeffekter.

är detingen läskig musik så är det ingen bra skräck

25 Feb 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #9

Musiken kan göra mycket för en skräckfilm.

Nivå 7 · Fuskare

De e ju definitivt musiken. Tänk er att kolla på en skräck film utan ljud, de vore som att kolla på en blodig stumfilm!

27 Feb 2006
Nivå 5 · Fuskare

Ja exakt. Jag såg nån skräck film, och tyckte att den var rätt läskig, sen såg jag den igen utan ljud :P LOL! Visst, den kanske inte är lika läskig när man vet vad som händer, men ändå...!

Nivå 7 · Fuskare

Musiken. Scräckfilm utan musik=ingen bra skräckfilm.

Musiken, inget läskigt utan den.

28 Feb 2006
Nivå 0 · Nykomling

det är musiken som gör att man "skrämmer upp sig"

27 Mar 2006
Nivå 6 · Fuskare

Jag tycker special efekter.

29 Mar 2006
Nivå 5 · Fuskare

Skräcken tror jag. Det är ju ingen skräckfilm utan skräck. ^^

Nivå 10 · Veteranfuskare

Originell historia. ;)

Nivå 11 · Veteranfuskare
Trådstartare #18

En originell historia ser man inte så ofta nuförtiden i skräckfilmer.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Musiken är viktigast. Det är bara så. Utan musik så skulle vilken blodig film som helst se ut som antingen en hemsk hemgjord skolvideo eller ett väldigt larvigt skräckfilmsförsök. Det är musiken som bygger upp spänningen i varje scen och som skrämmer en. T.ex, varje gång något läskigt händer så brukar det vara väldigt höga ljudeffekter som gör att man hoppar till. Fast sen så funkar ju inte nåt av det här om man inte är inne i filmen man kollar på.

ja håller med musiken e det viktigaste i en skräckfilm sen specialeffekterna
30 Mar 2006
Nivå 5 · Fuskare

Musiken utan ljud blir man inte ''rädd''

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in