Jag gör oftast mina läxor på kvällen efter jag har kollat klart på tv.
När Gör Du Dina Läxor?
Försöker göra dom direkt när jag kommer hem men lyckas aldrig. Gör dom alltid när jag ligger klar för sovdax i sängen.
Jag försöker alltid göra mina läxor direkt när jag kommer hem så att jag har gjort dem klart. Om jag då gör läxorna precis efter jag kommer hem då kan jag ta det lugnt hela kvällen/eftermiddagen och surfa mycket och så. Men det blir nästan aldrig så. För precis när jag kommer hem från skolan orkar jag inte sätta mig ner och göra läxorna. Utan det brukar bli så att jag tar någon macka och slinker ner i soffan framför teven. Det går många bra serier på Tv3 vid den tidpunkten så jag kommer sällan där ifrån snabbt. Sedan måste jag äta lite och så går jag och äter. Kommer tillbaka till teven blir arg för att jag har missat lite på något program. Sedan sent mot kvällen brukar jag hitta en stund att göra mina läxor men då måste jag verkligen anstränga mig för att klara dem. Jag säger bara en sak kolla inte för mycket på tv. Tur att jag behärskar att kolla på tv och surfa samtidigt. =)
Jag gör det i skolan slipper då göra dom på min fritid!
Jag gör dem på kvällen.
Jag gör dem på kvällen
gör dom när ja har ätit
på kvällen
Pâ kvällen, efter maten.
Ibland så orkar man inte att göra läxorna men man tvingar sig själv att göra dem ändå.
Typ på kvällen när man ska gå å lägga sig eller nått eller så gör man dem i skolan på lektionstid
På kvällen när jag har varit o tränat.
Gör oftast på kvällen när jag inte orkar med morsans tjat mer :cry:
Brukar göra dem lite när jag vill. Sitter då ofta vid datorn och gör dem samtidigt som jag chattar med polare.
3 dagar innan inlämningdagen
Ja brukar alltid softa till typ 7 på kvällen, men de kan ju bli senare, sen gör ja läxan
Jag gör den typ på kvällen
På kvällen eler skiter i dem.
Beror på vad som behagar mig.
Om jag typ har en vecka till inlämning så väntar jag tills 22.00 sista kvällen :P
Brukar vara rätt olika men de två vanligaste scenariona är antingen att jag gör dem så snabbt jag kan eller att jag gör dem i sista minuten.