💬
Logga in
Fuska.se

Datorn Blivit Ovanigt Seg.

22 svar · startad

Min datan har blivit skit seg, lr aah,inte seg så men när jag spelar,

det börjar Lagga as mkt närjag sitter å spelar tex mafia,

det ha inte gjort det förut å allt funkade bra, men nu så laggar det som s*tan när det händer nått i spelet.

Å det blir ingen skillnad om jag ställerner grafiken till det sämsta så ere lika dåligt ändå,

Vad ska jag göra?

*Ursäkta Dubbel inlägg*

Senast ändrad:

Du kanske har nåt virus i datorn.

Jag gissar på virus. Annars kanske du får kolla om det är något fel på din hårddisk.

Starta om Datorn brukar hjälpa för mig

har du köpt nått från sony på senare tid?

Jag gissar ochså på att det är ett virus.

jag kan ju börjaa med att säga att det INTE är virus,

datan e som när jag köpte den, fast segare

MKT segare när man spelar. det verkar inte spela så stor roll vad man gör,

Bambi

Kanske Grafikkortet som spiffar? Ladda ner senaste drivrutinerna etc etc.. Defragmentera datorn, kör adware/spyware scan.. Är den fortfarande lika seg så tycker jag du ska installera om windows.

↗ till inlägget

jag kan ju börjaa med att säga att det INTE är virus,

datan e som när jag köpte den, fast segare

MKT segare när man spelar. det verkar inte spela så stor roll vad man gör,

Du kan ju inte säga att datorn är som när du köpte den, för den är ju mycket segare nu. Eller? Sedan så kan de va virus/spyware/adware som finns på datorn. Du borde göra som NesseN sa.

Det kan vara spyware på datorn som gör den segare.

Defragmentera datorn. Stäng av onödiga program.

Flyttar mitt svar från den andra posten och raderar den...

Massa processer igång som drar kraft kanske?

Är det många ikoner nere vid klockan?

Har du virussökt datorn? Är hårddisken full?

Kan vara värmeproblem.. Kolla om det är en massa damm i datorn och på cpufläkten.. Om det är det så blir det lägre och lägre fps tills datorn bara stängs av för att det är för varmt..

28 Feb 2006

Det är inte virus, har tagitbort alla Spyware/adware. datorn e fortfarande sen, defragmenterade för nåra veckor sen och sen typ varje dag sen dess..

jag brukar stänga av alla onödiga Ikoner nere vid klockan.

men då återstår det välbara att antingen återställa datan till ett visst datum lr formatera hårddisken, vilket skulle behövas^^ inte för att den e full har 75% kvar.

Fast. jag skulle no mest tro på att det e för mkt repor i skivan :visslar:

Senast ändrad:

Kanske kan behövas att uppgradera RAM- minnet?

du menar utöka?..

1Gb Ram-minne? Alltså.. aah, vem vet:P

man kan aldrig säga att det inte e nåt virus på datan :P

Min dator blev as seg förut när jag spelade vissa spel i helskärm. Men det fixade sig efter att jag uppgraderade mina drivrutiner till grafikkortet. Testa att spela något spel i fönsterläge och kolla om det blir någon skillnad eller uppgradera dina drivrutiner.

Senast ändrad:

Du kan ha slitit ut den men det brukar hända gradvis.

Tror det är virus. Vi hade samma problem. När jag spelade t.ex. BF 1942 så gick det knappt att göra något :angry: Nu i veckan när vi tröttnade på datorn så formaterade vi den och fick lite problem med anti virus programmen. Internet funkade inte som det skulle, men till slut gick det. Och inte många dagar efter formateringen så blev datorn seg igen. Nu har vi installerat om windows (inte formaterat). Scannar datorn på virus med SpyBot S&D , Panda och AdAware. Vi har hittat massor av virus och nu funkar den fin fint datorn.

Så vad jag tror att det är är VIRUS :cool: :gitarr:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in