💬
Logga in
Fuska.se

De Bästa Ursäkterna

91 svar · startad

Det har väl någon gång hänt att man har kommit försent till skolan pga olika orksaker. Nu tänkte jag att alla skriver era bästa/sämsta ursäkter till era förseningar, har ni inga bra så skriv inte.

Själv har man väl dragit:

Glömde ställa om klockan till vintertid (problemet är att sommartid går 1 timme före)

Jag hade medvind/motvind på vägen hit.

Så mycket mer kommer jag inte på just nu, uppdatering får väl komma senare.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jag kommer aldrig försent till skolan fast i fredags höll jag på att komma försent för kedjan på min cykel hoppade av då had jag väl ungefär 3/4 kvar till skolan och jag ville ju inte fixa till kedjan och få olja på händerna så jag sprang resten av vägen och hann precis till klockan åtta.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Hahaha, jag hade medvind på vägen hit...Det går ju snabbare då ;)

Nej, jag kommer aldrig försent. Men du kan ju ta t.ex. att du glömde sätta på väckarklockan.

Nivå 6 · Fuskare

Ett gäng homosexuella kanibaler kom och band fast mig i sängen, det var med nöd och näppe jag behöll min kära stjärts oskuld och liv.

Läraren trodde inte mig dessväre.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Missade bussen

Nivå 10 · Veteranfuskare

Jag brukar oftast skylla på väckarklockan eller vädret. Dock så har jag aldrig kommit försent på ett år eller så. ;)

5 Mar 2006
Nivå 12 · Mästerfuskare

spårvagnen körde inte dit jag ville

Nivå 11 · Veteranfuskare

Om jag kommer försent så skulle jag säga att jag glömde ställa klockan eller något.

Bussen var försenad -.-

Nivå 5 · Fuskare

Klockan ringde inte..

:P

Nivå 5 · Fuskare

Man säger att man har pratat med skolkuratorn =)

Då frågar läraren varför och då säger man ett det är personligt och inte vill prata om det.

Nivå 7 · Fuskare

Våran matte lärare e så grymmt du i huvvet så d va en under OS-tiden som sa att han kom försent för att han satt å såg på OS...

Å HON TRODDE PÅ D!!

Nivå 7 · Fuskare

Jag sa att jag gick hem eftersom det var fredag så sa min lärare trevlig helg så gick jag hem tar cirka 40min sen på halvägs kom jag ihåg jag hade en lektion till så jag gick tillbaka men desssvärre trodde ingen på mig.

MEN DET VAR SAnt

6 Mar 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare Karamellkungen

Jag kommer aldrig försenat till första lektionen på morgonen eftersom jag sticker tidigt på morgonen. Men det har ju hänt någon gång att jag har kommit försenad till skolan. Jag brukar säga som det är väckarklockan ringde inte för att batterierna tog slut. Eller pappa glömde ändra tiden på väckarklockan när han stängde av den (han börjar jobbet tidigare än jag börjar skolan). Dock så händer inte det här så ofta men om jag blir försenad beror det på någon av de här två anledningarna. Min sämsta anledning är nog att jag stänger av väckarklockan och lägger mig och kollar på tv och lyckas somna om av misstag. Det höll faktiskt på och hända för ett tag sedan, tur att jag bor nära skolan. ^^

Nivå 11 · Veteranfuskare

Ramlade i trappan och slog mej lite. :lol:

Men jag har typ aldrig kommit försent än så länge.

En kille i vår klass kom 1 timme och 10 inuter försebt i Torsdags förra veckan. :huh:

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

Klockren. Den kör man på.
Nivå 5 · Fuskare

Motvind i korridoren...

Nivå 11 · Veteranfuskare

"Ajfan, förlåt att jag är sen, jag fick en drastisk motvind i korridoren"

"Åhnej, jag sprang förbi min igelkottskompis Ture precis utanför dörren och han bad mig räkna hans taggar. Du vet, man sviker inte en vän."

Båda sagda utav samma person. Med dessa replikerna bör han förlikas med nånslax förebild. Nämner inga namn dock. =)

Ändrat:

Snooze: Såg precis att du hade samma! :D Fler som använder ser jag. :)

Senast ändrad:

7 Mar 2006
Nivå 2 · Novis

skyller på väckarklockan

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Den ska ja köra på....

Närmaste spårvagn ligger ungefär 10 mil från där ja bor...

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in